Bliv certificeret i Emotionelle Kundetyper™️


For bureauer, trykkerier, væksthuse, marketing og salgsafdelinger, der vil
arbejde professionelt med Emotionelle Kundetyper™️.

Lukkede certificeringshold er for jer, der arbejder med markedsføring, kommunikation, salg, ledelse eller produktudvikling – f.eks. med grafik, fotografi, tekstforfatning, design, kommunikationsrådgivning, forretningsudvikling, konceptudvikling, strategi, webdesign, SoMe og personligt salg. Det er også meget relevant for undervisere, rådgivere og konsulenter.

Certificeringen er en overbygning for virksomheder, der gerne vil have en velfunderet metode, hvor I kan kombinere jeres eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden.

Bliv certificeret i Emotionelle Kundetyper


Gennem en certificering i Emotionelle Kundetyper™️ får I et praktisk og teoretisk fundamentet, der sikrer, at jeres salg- og markedsføringsbeslutninger giver jeres kunder flere og mere loyale kunder. 

Forløbet er for jer, der arbejder med markedsføring, kommunikation, salg, ledelse eller produktudvikling – eksempelvis som projektleder, kommunikationsmedarbejder, designer, grafiker, fotograf, tekstforfatter, leder, konceptudvikler, strateg, webdesigner, rådgiver, sælger eller SoMe manager.

Certificeringsforløbet er især for jer, der:

  • Ønsker en klar fordel i markedet, når I skal positionere jer i markedet.
  • Indimellem tvivler på om I skal vælge den ene eller den anden løsning. F.eks. når I skal vælge farver, former, skrifttyper, grafik, fotos og mellem de utallige markedsføringskanaler. Eller når I produktudvikler.
  • Ønsker at opnå større gennemslagskraft og mere velunderbyggede argumenter for jeres beslutninger.
  • Kan opleve at I bliver handlingslammede, når I skal vælge mellem at kommunikere personligt og imødekommende eller professionelle og distancerede. Eller når I skal prioritere de vigtigste budskaber.
  • Søger forskningsbaserede redskaber og den nyeste viden om hvorfor kunder gør som de gør. Og hvorfor de ikke gør.
  • Savner konkrete skabeloner og retningslinier at følge, så I er sikre på at I gør det rigtige. Og som jeres kollegaer eller eksterne samarbejdspartnere også kan følge.
  • Frustreres over at jeres markedsføringsstil bliver for påvirket af personlige meninger, erfaringer og stil. Især ved udskiftning af medarbejdere eller samarbejde med underleverandører.
  •  Vil højne kvaliteten i opgaveløsningen generelt og minimere tidsforbruget
  • Gerne vil opnå besparelser ift. intern tid brugt på diskussioner.
  • Vil minimere risici for fejlinvesteringer og forkerte menneskelige beslutninger.
  • Mangler en konkret køreplan for hvilke markedsføringsaktiviteter I får mest ud af at bruge tid og penge på – og hvilke I med stor fordel kan spare.
  • Ønsker at opnå konkrete besparelser på indkøb af ekstern konsulenthjælp samt på tiden brugt på at forklare samarbejdspartnere hvad I ønsker. F.eks. når I skal klæde fotografen, grafikeren, tekstforfatteren, webdesigneren, journalisten osv. på ift. hvad der vil passe til netop jeres kunder (så I undgår at de råder jer ud fra deres øvrige kunder og egne erfaringer).
  • Vil sikre at jeres opgaver bliver udført rigtigt fra starten. F.eks. lancering af ny strategi, hjemmeside, webshop, projekt, messestand, produkt, markedsudvidelse, nyansættelse eller lignende*. (* deltagerne arbejder på forløbet med egne konkrete opgaver).

Certificeringen giver jer et kompetenceløft, så I bliver bedre rustede til at træffe beslutninger i jeres daglige salgs- og markedsføringsarbejde.

Dette får I på certificeringen:

På certificeringen i de Emotionelle Kundetyper™️ får I et kompentenceløft, der gør jeres daglige arbejdsproces mere sikker og forudsigelig. I får:

  • 5 fysiske undervisningsdage samt 1 lærerig eksamensdag
  • Ca. 1000 siders undervisningsmateriale* (inkl. diverse forskningsartikler og de 4 online kurserKend din kundetype” som indgår i undervisningsmaterialet)
  • Adgang til 4 kundetypeopdelte billedarkiver med hundreder af konkrete eksempler på fotos, grafik, skriftstyper, farver, former mm. som er nyttige at vise til jeres kunder, når de skal vælge kundetype
  • Lov til at vise logoet for “Kommende certificeret” fra dag 1
  • Omtale samt links til jeres hjemmeside fra emotionellekundetyper.dk.
  • Certificeringslogo og -diplomer til de certificerede medarbejdere*
  • Adgang til at få “second opinions” af Sanne Dollerup og Jannie Ilum Gade på to valgfrie opgaver, der er løst efter certificeringsforløbet. Værdi: 3.000 kr. + moms pr. gang.
  • PDF med kundetype-beskrivelser med jeres logo (og fri for Copyrights).
  • Unik forskningsbaseret viden og redskaber, som du ikke finder samlet og i så brugbar form andre steder i verden.

* En certificering er personlig. Det vil sige, at det er den enkelte medarbejder, der bliver certificeret.

BLIV KONTAKTET

Hør nærmere om jeres mulighed for et internt certificeringshold med minimum 8 deltagere.

NB: Det er muligt at tage en eller flere undervisningsdage og/eller eksamen på et åbent hold. Dette er en fordel, ved sygdom, travlhed o.lign. Det kan også være en måde at få kommende medarbejdere certificeret. Den fraværende medarbejder kan endvidere vælge at få en lydoptagelse af dagen, og dermed stadigvæk følge med på sit hold.

Dag 1: Praktik og teori
Dag 1
9.00-10.00: Præsentationsrunde
10.00-11.00: Det praktiske på certificeringen
11.00-12.00: Konkrete forslag til, hvordan du kan kombinere dine daglige arbejdsopgaver med opgaverne på certificeringen.
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Teorien bag de Emotionelle Kundetyper

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 2: Rød dag
Dag 2: Rød dag
9.00-10.00: Gennemgang af teorien om den røde kundetype
10.00-11.00: Den røde kundetypes grundlæggende motivation
11.00-12.00: Indsigt i den røde kundetypes verden
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Salgs- og markedsføringsstrategi til den røde kundetype

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 3: Gul dag
Dag 3: Gul dag
9.00-10.00: Gennemgang af teorien om den gule kundetype
10.00-11.00: Den gule kundetypes grundlæggende motivation
11.00-12.00: Indsigt i den gule kundetypes verden
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Salgs- og markedsføringsstrategi til den gule kundetype

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 4: Blå dag
Dag 4: Blå dag
9.00-10.00: Gennemgang af teorien om den blå kundetype
10.00-11.00: Den blå kundetypes grundlæggende motivation
11.00-12.00: Indsigt i den blå kundetypes verden
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Salgs- og markedsføringsstrategi til den blå kundetype

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 5: Grøn dag
Dag 5: Grøn dag
9.00-10.00: Gennemgang af teorien om den grønne kundetype
10.00-11.00: Den grønne kundetypes grundlæggende motivation
11.00-12.00: Indsigt i den grønne kundetypes verden
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Salgs- og markedsføringsstrategi til den grønne kundetype

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 6: Eksamen
Dag 6: Eksamen
9.00-17.00: Eksamen
17.00-18.00: Fejring af de nye certificerede.

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Jeres underviserteam er:

Sanne Dollerup

Sanne er kandidat i kommunikation, indehaver i Kundemagneterne samt ansat som forsker hos Aalborg Universitet indenfor strategisk kommunikation. Hun har tidligere været medejer af et reklamebureau.

Hun har skrevet Ph.d.-en “Engaging the shopping experience in brick-and-mortar stores” om, hvordan der kan skabes øget kundeloyalitet og følelsesmæssig tilknytning.

Sanne er endvidere medforfatter på workbooken: “Markedsføringssucces på mikrobudget”.

Sannes primære rolle på certificeringen er at være underviser og hun deltager som udgangspunkt på alle undervisningsdage og er med til eksamen.

Jannie Ilum Gade

Jannie er akademiøkonom (eksport af tekniske produkter), diplomleder og  medindehaver i Kundemagneterne. Hun har en fortid som salgschef, produktchef, kørende sælger, direktør og har etableret 4 virksomheder herunder konsulentvirksomheden IlumGade (hvoraf 1 er solgt og 2 eksisterer i dag).

Jannie har ialt 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring og har rådgivet over 300 virksomhedsejere i, hvordan de får flere kunder.

Jannie er medforfatter på workbooken: “Markedsføringssucces på mikrobudget” samt igang med at skrive Kundemagneternes næste bog: “Sådan finder du din niche”.

Jannies primære rolle på certificeringen er at give sparring i de forskellige Facebookgrupper samt give feedback på opgaverne på forløbet. Hun er medunderviser på dele af forløbet samt med til eksamen.

Praktik:

Datoer

6 datoer efter aftale. Ideelt med 2-4 uger mellem hver kursusdag.

}

Tidspunkt

Kl. 9.00 – 17.00.

Sted

Hos jer, hos os eller på eksternt kursussted efter aftale. Evt. på forskellige lokationer, der passer til de enkelte kundetypedage.

Pris

Priser fra 28.500 kr.+ moms/deltager. Kontakt os for tilbud på lukket hold med minimum 8 deltagere.

Referencer:

Vil I kontaktes og høre nærmere om jeres muligheder?