[Internt hold – for dig og dine kollegaer]

Få kompetencerne og rettigheden til at arbejde professionelt
med Emotionelle Kundetyper® indenfor netop din branche

6 moduler á cirka 3 arbejdsdage inkl. forberedelse, træning og hjemmeopgaver

Bliv certificeret i Emotionelle Kundetyper


For bureauer, trykkerier, væksthuse, marketing og salgsafdelinger, der vil
arbejde professionelt med Emotionelle Kundetyper®. Gennem en certificering får I et praktisk og teoretisk fundamentet, der sikrer, at jeres salg- og markedsføringsbeslutninger giver jeres kunder flere og mere loyale kunder. 

Det interne certificeringshold er for jer, der arbejder med markedsføring, kommunikation, salg, ledelse eller produktudvikling – f.eks. med grafik, fotografi, tekstforfatning, design, kommunikationsrådgivning, forretningsudvikling, konceptudvikling, strategi, webdesign, SoMe og personligt salg. Det er også meget relevant for undervisere, rådgivere og konsulenter.

Certificeringen er en overbygning for virksomheder, der gerne vil have en velfunderet metode, hvor I kan kombinere jeres eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden.

Certificeringsforløbet er især for jer, der:

  • Ønsker en klar fordel, når I skal positionere jer i markedet.
  • Indimellem tvivler på om I skal vælge den ene eller den anden løsning. F.eks. når I skal vælge farver, former, skrifttyper, grafik, fotos og mellem de utallige markedsføringskanaler. Eller når I produktudvikler.
  • Ønsker at opnå større gennemslagskraft, mere velunderbyggede argumenter samt et fælles sprog for jeres beslutninger.
  • Søger forskningsbaserede redskaber og den nyeste viden om hvorfor kunder gør som de gør. Og hvorfor de ikke gør.
  • Savner konkrete skabeloner og retningslinier at følge, så I er sikre på, at I gør det rigtige. Og som jeres kollegaer eller eksterne samarbejdspartnere også kan følge.
  • Frustreres over at jeres markedsføringsstil bliver for påvirket af personlige meninger, erfaringer og stil. Især ved udskiftning af medarbejdere eller samarbejde med underleverandører.
  • Ønsker at videreudvikle og fastholde dygtige medarbejdere.
  •  Vil højne kvaliteten i opgaveløsningen generelt og minimere tidsforbruget
  • Gerne vil opnå besparelser ift. intern tid brugt på diskussioner.
  • Vil minimere risici for fejlinvesteringer og forkerte menneskelige beslutninger.
  • Ønsker at opnå konkrete besparelser på indkøb af ekstern konsulenthjælp samt på tiden brugt på at forklare samarbejdspartnere hvad I ønsker. F.eks. når I skal klæde fotografen, grafikeren, tekstforfatteren, webdesigneren, journalisten osv. på ift. hvad der vil passe til netop jeres kunder (så I undgår at de råder jer ud fra deres øvrige kunder og egne erfaringer).
  • Vil sikre at jeres opgaver bliver udført rigtigt fra starten. F.eks. lancering af ny strategi, hjemmeside, webshop, projekt, messestand, produkt, markedsudvidelse, nyansættelse eller lignende*. (* deltagerne arbejder på forløbet med egne konkrete opgaver).

Certificeringen giver jer et kompetenceløft, så I bliver bedre rustede til at træffe beslutninger i jeres daglige salgs- og markedsføringsarbejde.

Dette får I på certificeringen:

På certificeringen i Emotionelle Kundetyper® får I et kompentenceløft, der gør jeres daglige arbejdsproces mere sikker og forudsigelig. I får:

  • 5 fysiske undervisningsdage samt 1 lærerig eksamensdag
  • Ca. 1000 siders undervisningsmateriale* (inkl. diverse forskningsartikler og de 4 online kurserKend din kundetype” som indgår i undervisningsmaterialet)
  • Adgang til 4 kundetypeopdelte billedarkiver med hundreder af konkrete eksempler på fotos, grafik, skriftstyper, farver, former mm. som er nyttige at vise til jeres kunder, når de skal vælge kundetype
  • Lov til at vise logoet for “Kommende certificeret” fra dag 1
  • Omtale samt links til jeres hjemmeside fra emotionellekundetyper.dk.
  • Certificeringslogo og -diplomer til de certificerede medarbejdere*
  • Adgang til at få “second opinions” af Sanne Dollerup og Jannie Ilum Gade på to valgfrie opgaver, der er løst efter certificeringsforløbet. Værdi: 3.000 kr. + moms pr. gang.
  • PDF med kundetype-beskrivelser med jeres logo (og fri for Copyrights).
  • Forskningsbaseret viden og redskaber, som du ikke finder samlet og i så brugbar form andre steder i verden.

* En certificering er personlig. Det vil sige, at det er den enkelte medarbejder, der bliver certificeret.

NB: Det er muligt at tage en eller flere undervisningsdage og/eller eksamen på et åbent hold. Dette er en fordel, ved sygdom, travlhed o.lign. Det kan også være en måde at få kommende medarbejdere certificeret. Den fraværende medarbejder kan endvidere vælge at få en lydoptagelse af dagen, og dermed stadigvæk følge med på sit hold.

Dag 1: Praktik og teori

Dag 1
9.00-10.00: Præsentationsrunde
10.00-11.00: Det praktiske på certificeringen
11.00-12.00: Konkrete forslag til, hvordan du kan kombinere dine daglige arbejdsopgaver med opgaverne på certificeringen.
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Teorien bag de Emotionelle Kundetyper

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 2: Rød dag

Dag 2: Rød dag
9.00-10.00: Gennemgang af teorien om den røde kundetype
10.00-11.00: Den røde kundetypes grundlæggende motivation
11.00-12.00: Indsigt i den røde kundetypes verden
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Salgs- og markedsføringsstrategi til den røde kundetype

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 3: Gul dag

Dag 3: Gul dag
9.00-10.00: Gennemgang af teorien om den gule kundetype
10.00-11.00: Den gule kundetypes grundlæggende motivation
11.00-12.00: Indsigt i den gule kundetypes verden
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Salgs- og markedsføringsstrategi til den gule kundetype

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 4: Blå dag

Dag 4: Blå dag
9.00-10.00: Gennemgang af teorien om den blå kundetype
10.00-11.00: Den blå kundetypes grundlæggende motivation
11.00-12.00: Indsigt i den blå kundetypes verden
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Salgs- og markedsføringsstrategi til den blå kundetype

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 5: Grøn dag

Dag 5: Grøn dag
9.00-10.00: Gennemgang af teorien om den grønne kundetype
10.00-11.00: Den grønne kundetypes grundlæggende motivation
11.00-12.00: Indsigt i den grønne kundetypes verden
12.00-12.45: Frokostpause
12.45-17.00: Salgs- og markedsføringsstrategi til den grønne kundetype

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Dag 6: Eksamen

Dag 6: Eksamen
9.00-17.00: Eksamen
17.00-18.00: Fejring af de nye certificerede.

(Der kan forekomme mindre ændringer i programmet).

Jeres underviserteam er:

Sanne Dollerup

Sanne er medindehaver af Emotionelle Kundetyper®, og hun har en ph.d.-grad i strategisk markedsføring. Hun er tilknyttet Aalborg Universitet som ekstern lektor inden for faget emotionel segmentering og kommunikationsplanlægning. Hun har tidligere været medejer af et reklamebureau. Hun har skrevet ph.d.-afhandlingen: “Engaging the shopping experience in brick-and-mortar stores” om, hvordan der kan skabes øget kundeloyalitet og følelsesmæssig tilknytning. Sanne er endvidere medforfatter på workbooken: “Markedsføringssucces på mikrobudget”. Sannes primære rolle på certificeringen er at være underviser i teorien og hun er med til eksamen.

Jannie Ilum Gade

Jannie er medindehaver af Emotionelle Kundetyper®, og hun har en fortid som salgschef, produktchef, kørende sælger, direktør og har etableret 4 virksomheder herunder konsulentvirksomheden IlumGade (hvoraf 1 er solgt og 2 eksisterer i dag). Jannie har ialt 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring og har rådgivet over 300 virksomhedsejere i, hvordan de får flere kunder. Jannie er medforfatter på workbooken: “Markedsføringssucces på mikrobudget”. Jannies primære rolle på certificeringen er at give den personlige sparring samt give feedback på opgaverne på forløbet. Hun er endvidere processleder på modul 2-5 samt med til eksamen.

Praktik:

Datoer

6 datoer efter aftale. 

}

Tidspunkt

Kl. 9.00 – 17.00.

Sted

Hos jer, hos os eller på eksternt kursussted efter aftale. 

Pris

Priser fra 28.500 kr.+ moms/deltager. Kontakt os for tilbud på lukket hold med minimum 5 deltagere.

BLIV KONTAKTET

Hør nærmere om jeres mulighed for et internt certificeringshold med minimum 5 deltagere.

{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}