ONLINEKURSUS

Kend den blå kundetype

Kend den blå kundetype

– og sælg mere til flere

Dette onlinekursus er udviklet specifikt til dig, der arbejder med markedsføring eller salg, har den blå kundetype som målgruppe og ønsker den forskningsbaserede metode – Emotionelle Kundetyper® – som grundlag for dine beslutninger og markedsføringsaktiviteter.

På kurset får du en omfattende drejebog for markedsføring til den blå kundetype, inkl. tjeklister, guidelines og arbejdsopgaver, der giver dig et solidt udgangspunkt for dit fremtidige arbejde med jeres markedsføring.

Med den viden, du får på dette kursus, kan du slippe for:

 

  • Tvivl og gætværk, når I skal definere jeres markedsføringsstrategi.
  • Udfordringer med at tiltrække kunder eller holde på dem, I har.
  • Fejlbeslutninger eller tøven, når der skal igangsættes markedsføringsaktiviteter.
  • Fejlinvesteringer i nytteløse markedsføringstiltag fra popsmarte reklamebureauer.
  • Utilfredse eller utrygge kunder, hvis jeres kommunikation ikke matcher det, I leverer.
  • Meningsbaseret debat skabt af mangel på konkrete retningslinjer.
  • Hængepartier, fordi der er for meget at have styr på, så ting udføres på ad-hoc basis frem for struktureret.
  • Usammenhængende, mangelfuld, forældet eller ligefrem ikke-eksisterende markedsføring.

Fakta om blå kundetyper

Kerneværdi: Kontrol
Emotionelt system: Dominans
Motivation:
At opnå mere

Det vigtigste for den blå kundetype er at opnå mere, uanset om det er på arbejde eller i fritiden. De er således altid fokuseret på at nå videre, højere, mere – og det stopper aldrig.

Hvis han oplever, at du kan levere produkter eller ydelser, der kan sikre ham fremtidig succes (eller noget, der viser, at han allerede har opnået succes), har du i den blå en beslutnings- og købestærk kunde.

” Kvaliteten af materialet er virkeligt høj, og det var

MEGET nemt af forstå et ellers hidtil komplekst emne.” 

Martin Thinggaard, partner, TT IT

Ved køb af onlinekurset får du:

  • 22 videoer (på ml. 5-25 minutter), som kan ses eller downloades fra lukket, passwordbeskyttet online klasseværelse og tilgås overalt (hvor der er internet) og så ofte, som det ønskes. Videoerne kan ses samlet, f.eks. på én dag, eller anvendes som opslagsværk, f.eks. før du skal lave ny hjemmeside, før du skal have taget nye billeder, når du skal til at lave opslag på Facebook, skrive et nyhedsbrev osv. Du kan også vælge at se nogle af videoerne sammen med kollegaer, chef, samarbejdspartnere og lignende, så I alle arbejder ud fra samme retningslinjer.
  • Fysisk arbejdsbog på 260 sider fordelt på 22 kapitler. Hver video har et tilhørende kapitel, og arbejdsbogen indeholder tjeklister, arbejdsark, skabeloner, notatark, undervisningsslides, oversigter til opslagstavlen, guides, aktivitetsoversigter, ressourceoversigt og en kuglepen. Vi har sikret os, at der er alt, hvad du får brug for, for at få skabt fuldstændigt overblik over jeres markedsføringsstrategi og sikre, at der er styr på alle de nødvendige indsatser, så I får en sammenhængende, målrettet og effektiv markedsføringssindsats. Arbejdsbogen bliver sendt til den adresse, der oplyses ved køb.
  • 1 times kundetyperådgivning (via telefon, Skype eller fysisk hos os i Aalborg). Du vælger selv, om timen skal bruges til at få valgt den rigtige kundetype – eller om du vil gemme den til senere brug. F.eks. til at få konkrete input eller svar i forbindelse med de opgaver, som du har arbejdet med på onlinekurset.
  • Adgang til en lukket ERFA-gruppe på Facebook – udelukkende for kursister med den blå kundetype, hvor du kan få svar på de spørgsmål, som måtte dukke op undervejs i processen. Du kan endvidere erfaringsdele med ligesindede, da medlemmerne i gruppen også arbejder med markedsføring eller salg og har den blå kundetype som målgruppe.
  • Anvisninger på, hvor der er mulighed for tilkøb af alt, hvad der måtte blive behov for af komplementerende ydelser, i vores omfattende netværk af certificerede kundetypeeksperter inden for fag som grafikere, fotografer, SEO-konsulenter, journalister, tekstforfattere osv. Det giver dig sikkerhed for, at eventuelle tilkøbsydelser fra forskellige leverandører vil passe ind i jeres markedsføringsstrategi, da leverandøren allerede fra start har et meget grundigt indblik i og forståelse for, hvem dine kunder er, og dermed også hvad du har brug for. Dette betyder, at du ikke vil risikere at gå i stå, begå fejl eller komme på afveje, da du hele tiden vil have ekspertressourcer ved hånden.
  • 1 brugerlicens. Du må gerne vise udvalgte dele af materialet til din underleverandør eller kollage, som skal hjælpe dig med at løse en opgave.

    Prisen er 7.500 kr. + moms som kan betales samlet eller i 10 rater á 750 kr. + moms.

Herunder ses billeder fra videoer og arbejdsbogen. 

Dette onlinekursus er målrettet dig, der vil have effektive, lavpraktiske

og forskningsbaserede retningslinier for din markedsføring, så du er

sikker på at markedsføre dig korrekt til den rigtige kundetype. 

Dine undervisere: Forsker Sanne Dollerup og direktør Jannie Ilum Gade

Onlinekurset er:

 

  • Funderet på såvel et teoretisk og forskningsmæssigt som et praktisk velafprøvet grundlag.
  • Opbygget, så det er let at følge trin-for-trin via gennemtænkte og logiske kapitler.
  • Komplet med udførlig gennemgang af de mest relevante markedsføringskanaler (såsom fysisk markedsføringsmateriale, hjemmeside og sociale medier), ord, grafik, billeder, oftest stillede spørgsmål og de mest forekommende forklaringer, hvis de blå ikke køber nok af jer mv.
  • Konkret med tjeklister, arbejdsopgaver, guides, skabeloner, undervisningsslides, opsamling og notatark.

Køb kurset for 7.500 kr. + moms

Betal i 10 rater á 750 kr. + moms

Referencer

”Onlinekurset er et godt bidrag til at rette den rigtige markedsføring til de rigtige kundetyper. Via sin opbygning med videosekvenser ledsaget af beskrivende kapitler med tjeklister, som giver en grundig indføring i den rette markedsføring til forskellige kundetyper. Efterfølgende er mappen et godt og lettilgængeligt opslagsværk.

Med kursets operationelle værktøjer, gode råd og spørgsmål til din markedsføring er det gennemtænkt, tydelig og klar kommunikation, der er nemt at overskue, og som jeg derfor kun kan anbefale”.

Jørgen Ravn

Key Account Director, NTF

”Egentlig havde jeg en indvending, ift. at det er en onlinekursus: Der er mange, der udbyder kurser online, og jeg oplever det som en jungle at navigere i alle de tilbud om onlinekurser, jeg modtager. Det har derfor været vigtigt for mig at investere i et kursus, hvor jeg oplevede et troværdigt koncept af høj kvalitet. Sådan oplever jeg bestemt dette kursus, hvor jeg både har fået en indføring i et solidt teoretiske fundament og omsætningsbare redskaber, som er direkte anvendelige i forhold til mit eget videre arbejde med kundetyper og kommunikation. Jeg er også ret begejstret for den humanistiske vinkel – nemlig at et godt salg er et salg, hvor du bidrager til at skabe værdi for kunden”.

Lise Kjærgaard

Processleder, Lise Kjærgaard

” Jeg deltog i testgruppen for den grønne kundetype. Det var virkeligt spændende og lærerigt. Da jeg selv er den grønne kundetype, lærte jeg også en hel del om mig selv, som man ikke tænker over til daglig. Kvaliteten af materialet er virkeligt høj og det var MEGET nemt af forstå et ellers hidtil komplekst emne.

Jeg kan kun anbefale andre at tage stilling til, hvilken kundetype ens virksomhed vil handle med, og så lære om dem.”

Martin Thinggaard

Partner, TT IT

Betal onlinekurset samlet

Betal i 10 rater á 750 kr. + moms

Dit underviserteam på onlinekurset er:

Forsker Sanne Dollerup

Sanne er kandidat i kommunikation samt medindehaver af Emotionelle Kundetyper ApS og Kundemagneterne. Hun er endvidere tilknyttet Aalborg Universitet som forskningsadjunkt inden for strategisk kommunikation, hvor hun blandt andet underviser i faget Emotionel Segmentering. Hun har tidligere været medejer af et nordjysk reklamebureau. Hun har skrevet ph.d.-afhandlingen “Engaging the shopping experience in brick-and-mortar stores” om, hvordan der kan skabes øget kundeloyalitet og følelsesmæssig tilknytning i detailhandlen. Sanne er endvidere medforfatter på workbooken “Markedsføringssucces på mikrobudget” og har publiceret flere videnskabelige artikler såsom Legende butiksuniverser og Recovering The Poetics of Shopping, sidstnævnte i samarbejde med professor Christian Jantzen, AAU.

Direktør Jannie Ilum Gade

Jannie er akademiøkonom (eksport af tekniske produkter), diplomleder og direktør samt medindehaver af Emotionelle Kundetyper ApS og Kundemagneterne. Hun har gennem sin karriere været salgschef, produktchef, kørende sælger og direktør og har etableret fire virksomheder (hvoraf en er solgt og to eksisterer i dag). Jannie har mere end 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring, og hun har rådgivet over 300 og undervist over 5000 virksomhedsejere i, hvordan de får flere kunder. Jannie er medforfatter på workbooken “Markedsføringssucces på mikrobudget” samt pt. i gang med at skrive Kundemagneternes næste bog, “Sådan finder du din niche”. Jannie har endvidere siddet i flere bestyrelser og dommerpaneler.

Betal onlinekurset samlet

Betal i 10 rater á 750 kr. + moms

Online betaling

1: Du vælger kursus og betaler online med betalingskort (samlet eller første rate).
2: Du modtager mail med log-ind og alle praktiske detaljer vedr. kurset.
3: Du modtager arbejdsbogen via GLS på den ønskede adresse indenfor 3 arbejdsdage. På indersiden af omslaget finder du et brev med alle praktiske informationer – f.eks. om tilfredshedsgaranti, ERFA-forum, reklamationsproducere, genanskaffelse af adgangskode og diverse kontaktoplysninger.
4: Du kan nu logge på og se videoerne når som helst. 
5: Mappen kan både anvendes som arbejdsbog, mens du ser videoerne, og senere som opslagsværk.

Hvad lærer man helt konkret på onlinekurset?

Klik på + på hver fane herunder og læs mere om indholdet i hvert kapitel.

Kapitel 1: Introduktion

I dette kapitel får du forklaret dit personlige udbytte ved at gennemgå dette onlinekursus. Du får også en kort introduktion til, hvordan materialet er opbygget, og hvordan du får mest ud af at gennemgå kurset. Du vil blandt andet bemærke, at alle de slides, vi gennemgår i videoerne, også kan ses i arbejdsbogen, hvor der er plads til dine egne notater undervejs.

Videoens varighed er 2,33 minutter.

Kapitel 2: Underviserne

I dette kapitel præsenterer vi os, så du ved, hvem dine undervisere er. Den korte version er, at Sanne er teoretikeren, og Jannie er praktikeren, og tilsammen udgør vi som undervisere et effektivt, praktisk og jordnært team.

Videoens varighed er 4,13 minutter.

Kapitel 3: Købsmotivation

I dette kapitel forklarer vi dig, hvorfor kunder er forskellige og dermed køber af forskellige årsager. Du får også præsenteret “opskriften på at skabe købelyst”, og den er noget anderledes, end de fleste forventer. Det er også i dette kapitel, at du får et “emotionelt landkort” med de vigtigste nøgleord og værdier for kundetyperne. Denne oversigt kan du hænge op på opslagstavlen, så du altid har et godt overblik over kundetyperne.

Videoens varighed er 4,09 minutter.

Kapitel 4: Målret til én kundetype

I dette kapitel forklarer vi, hvad der skaber tilfredse og loyale kunder, og hvorfor det er vigtigt at kende til og målrette sin markedsføring til én kundetype.

Videoens varighed er 8,13 minutter.

Kapitel 5: Hvornår køber de blå?

I dette kapitel lærer du, hvad forudsætningen er for et køb, samt hvad formålet er, når den blå kundetype køber. Du lærer blandt andet om identitetsfortællingerne, som de blå har i købssituationen – dvs. hvad de blå siger til sig selv om sig selv, når de køber. Når du kender den nøjagtige identitetsfortælling, som dine kunder benytter, kan du meget specifikt skræddersy dit sortiment, din markedsføring, din indretning, din service osv. Det er således allerede i netop dette kapitel, at det tydeliggøres, hvor afgørende forskellig den blå er i en købssituation ift. de øvrige kundetyper, og hvorfor jeres markedsføring eksempelvis skal være gennemført professionel, for at den blå overhovedet vil overveje at handle hos jer. Du lærer f.eks.:

  • De to overordnede “købs-motivationer”, den blå kundetype kan have 
  • Hvilken type rådgivning de kræver i specialbutikker og lignende steder
  • Hvilken særlig betydning tal og fakta har
  • Hvilken type produkter/ydelserhttps://www.emotionellekundetyper.dk/vare/kapitel-5-hvornaar-koeber-de-blaa/ og brands de foretrækker specificeret på ‘Status-produkter’, ‘Status-produkter på tilbud’ og ‘No-Name-produkter’
  • Hvad du skal gøre, og hvad du endelig ikke skal gøre, når du vil sælge og markedsføre dig over for de blå.

I dette kapitel modtager du også din første tjekliste, som er meget praktisk at have ved hånden, hver gang du skal sikre, at du har helt styr, på hvad den blå ønsker at købe. Skulle der være nogle af punkterne i tjeklisten, du ikke har helt styr på endnu, vil du i arbejdsbogen få konkret og lavpraktisk vejledning til, hvad du så skal gøre, f.eks. i form af refleksionsspørgsmål, ideer og ekstra mulige ressourcer. Videoens varighed er 8,51 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

 

Kapitel 6: Den blå kundetype

I dette kapitel får du en gennemgang af de mest centrale nøglebegreber om den blå kundetype samt en praktisk oversigtsside, du kan hænge op på din arbejdsplads, så du altid har dem ved hånden.

Du lærer endvidere, hvilken rolle den blå kundetype spillede i de tidligste samfund, og hvordan den rolle stadig består i nutiden, hvilket ses tydeligt ud fra de jobfunktioner, den blå vælger i dag. Du lærer også, hvad disse jobfunktioner helt konkret er. Det kan du eksempelvis bruge, når du skal planlægge og markedsføre arrangementer eller definere, hvem dine produkter og ydelser er udviklet til.

Du lærer også, hvad der bekymrer den blå allermest, og hvordan du kan bruge netop denne indsigt til at tirre, fastholde, irritere, trigge, motivere eller aktivere dem på en helt anden måde end de andre kundetyper. Herudover lærer vi dig, hvordan du kan genkende den blå ud fra udseende, udtalelser, opførsel, interesseområder, holdninger osv. Med andre ord bliver du rigtigt god til at genkende den blå kundetype og til at forstå, hvordan du kan imødekomme deres ønsker, så du lettere fanger og især fastholder deres interesse. Det er muligvis her, du overvejer, om du bør få en anden bil, opgradere garderoben og måske udvide dit ordforråd med flere “business-ord”. Videoens varighed er 29,21 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 7: Blå kommunikation

I dette kapitel lærer du, hvordan du skal kommunikere til de blå – og hvordan du endelig ikke må gøre, f.eks. når du møder den blå personligt, når du laver virksomhedens hjemmeside, annoncerer, skriver artikler og laver opslag på sociale medier. Du får også en Dos & Don’ts-oversigt, som du kan have under skrivebordsunderlaget, så du aldrig glemmer dette. Videoens varighed er 7,13 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 8: Hvor er de blå?

I dette kapitel lærer du, hvilke markedsføringskanaler der er mest relevante for de blå, og hvorfor det netop er disse kanaler, der er vigtige. Du lærer naturligvis også, hvilke steder du ikke skal markedsføre dig, og hvorfor det ligefrem kan have en negativ effekt at kommunikere der. F.eks. hvordan Facebook kan være decideret skadelig for jeres brand.

Dette kapitel munder formentlig ud i, at du justerer på jeres markedsføringsstrategi, så arbejdsopgaverne i arbejdsbogen guider dig igennem de refleksioner og overvejelser, du bør gøre dig i den forbindelse. Videoens varighed er 8,06 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 9: Hvilke spørgsmål stiller de blå?

I dette kapitel lærer du, hvilke spørgsmål den blå ønsker besvaret for at blive klar til at købe af jer. Når du kender disse spørgsmål, kan du sikre, at I får besvaret dem via jeres markedsføringsmateriale og i selve salgsfasen. Et eksempel på et sådant spørgsmål er: “Hvem får pengene?”. Efter dette kapitel kan du systematisk arbejde på at fjerne alle de indvendinger, der måtte være for at købe af jer. Videoens varighed er 1,46 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 10: Testimonials

I dette kapitel lærer du om testimonials, hvorfor de har afgørende betydning, når du vil sælge til en blå kundetype, og hvordan du helt specifikt skal anvende dem i markedsføringen for at få adgang til de næste kunder.

Du lærer også, at manglen på testimonials fra det rette level kan være forklaringen på et manglende salg. Blå kundetyper køber nemlig kun, hvis du har testimonials fra samme eller højere level end deres eget. Du får desuden en “Spørgsmål til indhentning af referencer“, som hjælper jer til at indhente den helt rigtige slags. Videoens varighed er 7,59 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 11: Ekspertpositionering

I dette kapitel lærer du om ekspertpositioneringens enorme betydning for at få den blå kundetype til at købe. Vi lærer dig gennem konkrete caseeksempler, hvilken form for ekspertpositionering du skal arbejde med, hvordan du kan gøre det, og hvor det er relevant.

Dette er meget vigtigt at forstå, for manglende ekspertpositionering kan få en ellers meget interesseret blå kundetype til at blive så usikker, at han ikke køber alligevel. Især hvis du sælger ydelser såsom foredrag, undervisning og konsulenttimer. Mange blå kundetyper billed-Googler dig, før de overvejer at booke dig, og når dét sker, er det afgørende, at du bliver ekspertpositioneret rigtigt.

Du får også en “Tjekliste til ekspertpositionering”. Videoens varighed er 3,53 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

 

Kapitel 12: Networking

I dette kapitel lærer du, hvordan en blå netværker. Du lærer f.eks. om påklædning, elevatortale, networking-strategi og også om, hvor det vil være optimalt at netværke med de blå – herunder hvad du skal være opmærksom på ift. level. Dermed undgår du at spilde tiden i de forkerte netværk.

Du får også en “Tjekliste til networking”. Videoens varighed er 6,17 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 13: Tekst

I dette kapitel lærer du, hvordan du opbygger blå tekster via konkrete eksempler og ordlister. Du lærer, hvilke fire hovedtemaer du helst skal skrive om for at fange den blås interesse, f.eks. i nyhedsbreve. Du lærer også, hvordan du kan tolke, om et ord er et “blåt ord”, hvilken type beviser, content og kilder du bør benytte, og om de blås særlige forhold til metaforer. Sidst i kapitlet får du en liste af “Ord til den blå kundetype” fordelt på navneord, tillægsord og udsagnsord, som er god at have med i tasken overalt. Du får også en “Tjekliste til tekst”. Videoens varighed er 11,56 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 14: Grafik

I dette kapitel lærer du, hvad der kendetegner en god grafik for den blå kundetype – og dermed også, hvad der ikke er. Du vil få præsenteret en række konkrete cases med logoer, visitkort, symboler og grafiske ikoner mv..

Du får også en “Tjekliste til grafik”, så du altid kan vurdere, om noget grafik er egnet til en blå kundetype. Videoens varighed er 10,43 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 15: Billeder

I dette kapitel lærer du, hvilke billeder der er relevante for den blå kundetype. Du lærer for eksempel, hvordan I skal være klædt, hvilke positurer der er gode, hvilke baggrunde I må have (og hvilke der absolut ikke duer), og hvilken vinkel I skal benytte til portrætfotos. Du lærer også, hvor det er godt at indkøbe færdige billeder, hvis I ikke selv har nogle, der er brugbare. Arbejdsbogen vil hjælpe dig med at holde styr på, hvilke af jeres nuværende billeder der skal ændres nu eller hen ad vejen. Blandt andet via “Tjekliste til billeder”. Videoens varighed er 10,58 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 16: Hjemmesider

I dette kapitel lærer du via en række konkrete cases, hvilke typer hjemmesider den blå kundetype foretrækker. Du får endvidere en god standard hjemmesideskabelon, som du kan bruge som inspiration til opbygning/tilretning af jeres hjemmeside, samt en landingpage-skabelon. Undervejs i dette kapitel bliver flere af de elementer, du har lært om i tidligere kapitler, integreret – f.eks. om professionalisme. Du lærer også om struktur, priser, USP (Unique Selling Propositions), CTA, eksklusive features mm. Du får desuden en “Tjekliste til hjemmesider”. Videoens varighed er 16,45 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 17: Personligt møde

I dette kapitel lærer du, hvor og hvordan du møder den blå kundetype. F.eks. hvordan du helt konkret skal indlede, styre og afslutte samtalen. Du får også gode råd til argumentation og forhandling med en blå, og vi kommer omkring begreber såsom WIIFM, GI-TAR, BAF og de 4 informationskrav, du altid skal opfylde, før den blå er klar til at købe.  Du vil også få en “Tjekliste til personligt møde”. Videoens varighed er 9,59 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 18: Sociale medier

I dette kapitel lærer du, hvilket socialt medie der er det mest velegnede for den blå kundetype. Vi giver dig også indblik i, hvilken form for indhold og opslag du skal lave for at ramme rigtigt emotionelt, samt hvad du ikke skal gøre.

En del af kapitlet er dedikeret til at lære dig at anvende “tjeklisten til sociale medier”. Denne kan du benytte for at sikre, at dit planlagte/kommende opslag hjælper til at støtte op om det brand og den relation, du stiler efter at skabe. Og især så du sikrer, at jeres nuværende kunder bliver mere loyale, og de potentielle kunder knytter stærkere følelser til jer.

Sidst men ikke mindst får du en liste med konkrete virksomheder og brands, som vi anbefaler dig at følge på sociale medier for at blive inspireret. Videoens varighed er 12,10 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 19: Online reklame

I dette kapitel lærer du om online artikler, product placement, freebies, webinarer, nyhedsbreve mm. Konkrete caseeksempler vil give dig forståelse for, hvilket indhold der vil påvirke en blå positivt. Du får også en “Tjekliste til online reklame“. Videoens varighed er 20,10 minutter.

Kapitlet kan købes enkeltvist for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 20: Offline reklame

I dette kapitel lærer du om offline reklame såsom visitkort, virksomhedspræsentation, fysiske artikler, brochurer, undervisningsmateriale, annoncer, messer, sponsorater, konferencer mv. Du vil også få en “Tjekliste til offline reklame”. Videoens varighed er 10,40 minutter.

Kapitlet kan købes sammen med kapitel 21 for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 21: Hvornår køber de blå ikke?

I dette kapitel lærer du, hvad en skeptisk blå kan have af indvendinger mod at købe af jer. Den blå vil typisk ikke fortælle om sine indvendinger, grundet deres introverte facon. Du lærer i dette kapitel de 5 typiske årsager til, at en blå ikke køber af jer – og hvad du kan gøre ved det. 

Kapitlet afsluttes med, at du får et redskab, der hjælper til at få skabt overblik over dit videre arbejde med markedsføring til de blå. Videoens varighed er 5,38 minutter.

Kapitlet kan købes sammen med kapitel 20 for 500 kroner + moms her >>

Kapitel 22: Diverse

I dette kapitel finder du:

  • Ordliste med en uddybende forklaring på de marketingbegreber, der anvendes undervejs i arbejdsbogen eller nævnes i videoerne.
  • Litteraturliste i tilfælde af, at du har fået lyst til at læse mere om det teoretiske fundament bag kundetyperne. Blandt andet de forskningsartikler, Sanne har skrevet eller været medforfatter på.
  • Ressourceliste med overblik over de forskellige relevante komplementære ydelser, du kan få brug for, når du vil tilpasse hele jeres markedsføringsindsats til den blå kundetype – inklusiv navnet på en certificeret kundetypeekspert, der udbyder netop denne ydelse.

Ofte stillede spørgsmål om onlinekurset

Hvad er virksomhedens fordele ved køb af et onlinekursus?

Der er flere fordele – f.eks.:

  • Du kan vælge at se en eller flere af videoerne sammen med kollegaer, chefen eller samarbejdspartnere (såsom fotograf, tekstforfatter og grafiker) for at klæde dem på til jeres fælles samarbejde.
  • Hvis du får nye kollegaer eller samarbejdspartnere i fremtiden vil du lettere kunne indvie dem og klæde dem på ift. jeres markedsføringssstrategi og status ift. implementeringen, fordi det hele findes i én samlet fysisk mappe, som står i virksomheden. Materialet er iøvrigt oplagt at oplære en ny medarbejder efter (flere brugerlicenser kan tilkøbes).
  • Hvis du skifter arbejde, forbliver bruger log-ind og mappen i virksomheden. Virksomheden kan altid kontakte os og bede om et nyt log-ind, når det er dem, der har betalt fakturaen. På den måde er kurset ikke tabt, som det ville være, hvis det havde været et fysisk kursus.

Hvem står bag Emotionelle Kundetyper®?

Emotionelle Kundetyper® er 100% ejet af Emotionelle Kundetyper ApS  – etableret i 2013 og ejet ligeligt af Sanne Dollerup og Jannie Ilum Gade.

Hvad gør jeg, hvis jeg har en anden kundetype end den blå – eller er i tvivl?

Hvis du ved, at du har en anden kundetype end den blå , eller hvis du er i tvivl om, hvilken kundetype I har, eller om et onlinekursus overhovedet er den rette løsning for jer, så kan du vælge en af disse løsninger:

Få mere at vide om onlinekurset om røde kundetyper

Få mere at vide om onlinekurset om grønne kundetyper

Få mere at vide om onlinekurset om gule kundetyper

Jeg vil gerne begynde med at booke rådgivning