ONLINEKURSUS

Kend den grønne kundetype

Dette onlinekursus er målrettet til dig, der vil have effektive, lavpraktiske

og forskningsbaserede retningslinier for din markedsføring, så du er

sikker på at markedsføre dig korrekt til den rigtige kundetype. 

Kend den grønne kundetype

– og sælg mere til flere

Dette onlinekursus er udviklet specifikt til dig, der arbejder med markedsføring eller salg, har den grønne kundetype som målgruppe og ønsker en forskningsbaseret metode som grundlag for dine beslutninger og markedsføringsaktiviteter.

På kurset får du en omfattende drejebog for markedsføring til den grønne kundetype, inkl. tjeklister, guidelines og arbejdsopgaver, der giver dig et solidt udgangspunkt for dit fremtidige arbejde med jeres markedsføring.

Med den viden du får på dette kursus, kan du slippe for:

 

  • Tvivl og gætværk, når I skal definere jeres markedsføringsstrategi.
  • Udfordringer med at tiltrække kunder, eller holde på dem I har.
  • Fejlbeslutninger eller tøven, når der skal igangsættes markedsføringsaktiviteter.
  • Fejlinvesteringer i nytteløse markedsføringstiltag fra popsmarte reklamebureauer.
  • Utilfredse eller utrygge kunder, hvis jeres kommunikation ikke matcher det, I leverer.
  • Meningsbaseret debat skabt af mangel på konkrete retningslinjer.
  • Hængepartier, fordi der er for meget at have styr på, så ting udføres på ad-hoc basis frem for struktureret.
  • Usammenhængende, mangelfuld, forældet eller ligefrem ikke-eksisterende markedsføring.

Fakta om grønne kundetyper

Kerneværdi: Traditioner
Emotionelt system: Sikkerhed
Motivation:
Loyalitet

Det vigtigste for den grønne kundetype er at opnå tryghed. De er typisk indadvendte og drevet af et ønske om at skabe en sikker situation og er optagede af, hvordan det kan ske. Grønne kundetyper ønsker derfor konkret og brugbar viden til at løse problemstillinger.

Det vigtigste for den grønne kundetype er, at der sker det, der er planlagt/forventet. Jeres evne til at skabe tillid og styre processer er derfor afgørende.

” Kvaliteten af materialet er virkelig høj og det var

MEGET nemt af forstå et ellers hidtil komplekst emne.” 

Martin Thinggard, partner

Ved køb af onlinekurset får du:

  • 22 videoer (på ml. 5-25 minutter), som kan ses eller downloades fra lukket, passwordbeskyttet online klasseværelse og tilgås overalt (uanset om der er wifi eller ej) og så ofte som det ønskes. Videoerne kan ses samlet, f.eks. på én dag, eller anvendes som opslagsværk, f.eks. før du skal lave ny hjemmeside, før du skal have taget nye billeder, når du skal til at lave opslag på Facebook, skrive et nyhedsbrev osv. Du kan også vælge at se nogle af videoerne sammen med kollegaer, chef, samarbejdspartnere og lignende, så I alle arbejder ud fra samme retningslinjer.
  • Fysisk arbejdsbog på godt 230 sider fordelt på 23 kapitler. Hver video har et tilhørende kapitel, og arbejdsbogen indeholder tjeklister, arbejdsark, skabeloner, notatark, undervisningsslides, oversigter til opslagstavlen, guides, aktivitetsoversigter, ressourceoversigt og en kuglepen. Vi har sikret os at der er alt hvad du får brug for, for at få skabt fuldstændigt overblik over jeres markedsføringsstrategi og sikre, at der er styr på alle de nødvendige indsatser, så I får en sammenhængende, målrettet og effektiv markedsføringssindsats. Arbejdsbogen bliver sendt til den adresse, der oplyses ved køb.
  • 1 times kundetyperådgivning (via telefon, Skype eller fysisk hos os i Aalborg). Du vælger selv om timen skal bruges til at få valgt den rigtige kundetype – eller om du vil gemme den til senere brug. F.eks. til at få konkrete input eller svar i forbindelse med de opgaver, som du har arbejdet med på onlinekurset.
  • Adgang til en lukket ERFA-gruppe på Facebook – udelukkende for kursister med den grønne kundetype, hvor du kan få svar på de spørgsmål, som måtte dukke op undervejs i processen. Du kan endvidere erfaringsdele med ligesindede, da medlemmerne i gruppen også arbejder med markedsføring eller salg og har den gule kundetype som målgruppe.
  • Anvisninger på, hvor der er mulighed for tilkøb af alt, hvad der måtte blive behov for af komplementerende ydelser, i vores omfattende netværk af certificerede kundetypeeksperter inden for fag som grafikere, fotografer, SEO-konsulenter, journalister, tekstforfattere osv. Det giver dig sikkerhed for at eventuelle tilkøbsydelser fra forskellige leverandører, vil passe ind i jeres markedsføringsstrategi, da leverandøren allerede fra starten har et meget grundigt indblik i og forståelse for, hvem dine kunder er og dermed også hvad du har brug for. Dette betyder, at du ikke vil risikere at gå i stå, begå fejl eller komme på afveje, da du hele tiden vil have ekspertressourcer ved hånden

    Prisen er 7.500 kr. + moms.

Herunder ses billeder fra videoer samt arbejdsbogen, så du kan få et indtryk af det gennemarbejdede og profesionelle format. 

Dine undervisere: Forsker Sanne Dollerup og direktør Jannie Ilum Gade

Onlinekurset er:

 

  • Funderet på såvel et teoretisk og forskningsmæssigt som et praktisk velafprøvet grundlag.
  • Opbygget, så det er let at følge trin-for-trin via gennemtænkte og logiske kapitler.
  • Komplet med udførlig gennemgang af de mest relevante markedsføringskanaler (såsom fysisk markedsføringsmateriale, hjemmeside og sociale medier), ord, grafik, billeder, oftest stillede spørgsmål og de mest forekommende forklaringer, hvis de grønne ikke køber nok af jer mv.
  • Konkret med tjeklister, arbejdsopgaver, guides, skabeloner, undervisningsslides, opsamling og notatark.

Ønsker du at bestille onlinekurset "Kend den grønne kundetype"?

Referencer

”Online kurset ”Kend den grønne kundetype” er et godt bidrag til at rette den rigtige markedsføring til de rigtige kundetyper. Via sin opbygning med video sekvenser, ledsaget af beskrivende kapitler med tjeklister, som giver en grundig indføring i den rette markedsføring til forskellige kundetyper, efterfølgende er mappen et godt og let tilgængeligt opslagsværk.

 Med kursets operationelle værktøjer, gode råd og spørgsmål til din markedsføring er det gennemtænkt, tydelig og klar kommunikation der er nemt at overskue, som jeg derfor kun kan anbefale”.

Jørgen Ravn

Key Account Director, NTF

”Egentlig havde jeg en indvending ift. at det er en onlinekursus: Der er mange der udbyder kurser online og jeg oplever det som en jungle at navigere i alle de tilbud om online kurser jeg modtager. Det har derfor været vigtigt for mig, at investere i et kursus, hvor jeg oplevede et troværdigt koncept af høj kvalitet. Sådan oplever jeg bestemt dette kursus, hvor jeg både har fået en indføring i et solidt teoretiske fundament og omsætningsbare redskaber, som er direkte anvendelige i forhold til mit eget videre arbejde med kundetyper og kommunikation. Jeg er også ret begejstret for den humanistiske vinkel – nemlig at et godt salg er et salg, hvor du bidrager til at skabe værdi for kunden”.

Lise Kjærgaard

Processleder, Lise Kjærgaard

“Kurset “Kend din grønne kundetype” har alt hvad jeg manglede i min business. Jeg ved hvordan min hjemmeside skal se ud, hvordan mine landingpages skal se ud, og hvordan mit nyhedsbrev skal se ud. Jeg ved hvilke ord jeg skal bruge for at ramme dem og hvor jeg bedst bruger mine markedsføringspenge. Nu skal det hele implementes og det skal nok blive godt”.

Nadja Voigt

Ejer, Miss Friss

” Jeg deltog i testgruppen for den grønne kundetype. Det var virkelig spændende og lærerigt. Da jeg selv er den grønne, lærte jeg også en hel del om mig selv som man ikke tænker over til daglig. Kvaliteten af materialet er virkelig høj og det var MEGET nemt af forstå et ellers hidtil komplekst emne.

Jeg kan kun anbefale andre at tage stilling til hvilken kundetype ens virksomhed vil handle med også lære om dem.”

Martin Thinggard

Partner, TT IT

Ønsker du at bestille onlinekurset "Kend den grønne kundetype"?

Dit underviserteam på onlinekurset er:

Forsker Sanne Dollerup

Sanne er kandidat i kommunikation samt medindehaver af Emotionelle Kundetyper™️ og Kundemagneterne. Hun er endvidere tilknyttet Aalborg Universitet som forskningsadjunkt inden for strategisk kommunikation, hvor hun blandt andet underviser i faget Emotionelle Kundetyper™️. Hun har tidligere været medejer af et nordjysk reklamebureau. Hun har skrevet ph.d.-afhandlingen “Engaging the shopping experience in brick-and-mortar stores” om, hvordan der kan skabes øget kundeloyalitet og følelsesmæssig tilknytning i detailhandlen. Sanne er endvidere medforfatter på workbooken “Markedsføringssucces på mikrobudget” og har publiceret flere videnskabelige artikler såsom Legende butiksuniverser og Recovering The Poetics of Shopping, sidstnævnte i samarbejde med professor Christian Jantzen, AAU.

Direktør Jannie Ilum Gade

Jannie er akademiøkonom (eksport af tekniske produkter), diplomleder og direktør samt medindehaver af Emotionelle Kundetyper™️ og Kundemagneterne. Hun har gennem sin karriere været salgschef, produktchef, kørende sælger og direktør og har etableret fire virksomheder (hvoraf en er solgt og to eksisterer i dag). Jannie har mere end 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring, og hun har rådgivet over 300 og undervist over 5000 virksomhedsejere i, hvordan de får flere kunder. Jannie er medforfatter på workbooken “Markedsføringssucces på mikrobudget” samt pt. i gang med at skrive Kundemagneternes næste bog, “Sådan finder du din niche”. Jannie har endvidere siddet i flere bestyrelser og dommerpaneler.

Vi giver 30 dages fuld tilfredshedsgaranti

Tilfredshedsgarantien betyder helt konkret, at hvis du mod forventning ikke er tilfreds med videoer eller arbejdsbogen, kan du returnere mappen og få alle pengene tilbage. Det eneste du skal gøre, er at fortælle os, hvorfor du er utilfreds.

Sådan gennemføres et køb af onlinekurset:

Online betaling

1: Du vælger kursus og betaler online med betalingskort.
2: Du modtager mail med log-ind og alle praktiske detaljer vedr. kurset.
3: Du modtager arbejdsbogen via GLS på den ønskede adresse indenfor 3 arbejdsdage. På indersiden af omslaget finder du et brev med alle praktiske informationer – f.eks. om tilfredshedsgaranti, reklamationsproducere, genanskaffelse af adgangskode og diverse kontaktoplysninger.
4: Du kan nu logge på og se videoerne når som helst. 
5: Mappen kan både anvendes som arbejdsbog, mens du ser videoerne, og senere som opslagsværk.

Ønsker du at tage onlinekurset?

Hvad lærer man helt konkret på onlinekurset?

Klik på + på hver fane herunder og læs mere om indholdet i hvert kapitel.

Kapitel 1: Introduktion

I dette kapitel får du forklaret dit personlige udbytte ved at gennemgå dette onlinekursus. Du får også en kort introduktion til, hvordan materialet er opbygget og hvordan du får mest ud af at gennemgå kurset. Du vil blandt andet bemærke at alle de slides, vi gennemgår i videoerne, også kan ses i arbejdsbogen, hvor der er plads til dine egne notater undervejs.

Varighed: 8,57 minutter.

Kapitel 2: Underviserne

I dette kapitel præsenterer vi os, så du ved, hvem dine undervisere er. Den korte version er, at Sanne er teoretikeren, og Jannie er praktikeren og tilsammen udgør vi, som undervisere, et effektivt, praktisk og jordnært team.

Varighed: 4,12 minutter.

Kapitel 3: Købsmotivation

I dette kapitel forklarer vi dig, hvorfor kunder er forskellige og dermed køber af forskellige årsager. Du får også præsenteret “opskriften på at skabe købelyst” og den er noget anderledes end de fleste forventer. Det er også i dette kapitel, at du får et “emotionelt landkort” med de vigtigste nøgleord og værdier for kundetyperne. Denne oversigt kan du hænge op på opslagstavlen, så du altid har et godt overblik over kundetyperne.

Varighed: 4,09 minutter.

Kapitel 4: Målret til én kundetype

I dette kapitel forklarer vi, hvad der skaber tilfredse og loyale kunder og hvorfor det er vigtigt at kende til og målrette sin markedsføring til én kundetype.

Varighed: 8,43 minutter.

Kapitel 5: Hvornår køber de grønne?

I dette kapitel lærer du, hvad forudsætningen er for et køb, samt hvad formålet er, når den grønne køber. Du lærer blandt andet om identitetsfortællingerne, som de grønne har i købssituationen – dvs. hvad de grønne siger til sig selv om sig selv, når de køber. Når du kender den nøjagtige identitetsfortælling, som dine kunder benytter, kan du meget specifikt skræddersy dit sortiment, din markedsføring, din indretning, din service osv. Det er således allerede i netop dette kapitel, at det tydeliggøres, hvor afgørende forskellig den grønne er i en købssituation ift. de øvrige kundetyper, og hvorfor din markedsføring eksempelvis skal være tillidsvækkende, for at den grønne overhovedet modtager dine budskaber. Du lærer f.eks.:

  • de tre forudsætninger, der skal være opfyldt, for at den grønne kundetype bliver klar til at købe
  • hvilken type stemning de ønsker i butikker og lignende steder
  • om de er frygt- eller belønningsmotiverede
  • om de grønnes identitetsfortællinger
  • om de foretrækker humor eller ej
  • hvilken type produkter/ydelser og brands de foretrækker
  • hvad du skal gøre, og hvad du endelig ikke skal gøre, når du vil sælge og markedsføre dig over for de grønne.

I dette kapitel modtager du også din første tjekliste, som er meget praktisk at have ved hånden, hver gang du skal sikre, at du har helt styr, på hvad den grønne ønsker at købe. Skulle der være nogle af punkterne i tjeklisten, du ikke har helt styr på endnu, vil du i arbejdsbogen få konkret og lavpraktisk vejledning til, hvad du så skal gøre, f.eks. i form af refleksionsspørgsmål, ideer og ekstra mulige ressourcer.

Varighed: 21,00 minutter.

Kapitel 6: Den grønne kundetype

I dette kapitel får du en gennemgang af de mest centrale nøglebegreber om den grønne kundetype samt en praktisk oversigtsside, du kan hænge op på din arbejdsplads, så du altid har dem ved hånden.

Du lærer endvidere, hvilken rolle den grønne kundetype spillede i de tidligste samfund, og hvordan den rolle stadig består i nutiden, hvilket ses tydeligt ud fra de jobfunktioner, den grønne vælger i dag. Du lærer også, hvad disse jobfunktioner helt konkret er. Det kan du eksempelvis bruge, når du skal planlægge og markedsføre arrangementer eller definere, hvem dine produkter og ydelser er udviklet til.

Du lærer også, hvad der bekymrer den grønne, og hvor på aldersskalaen de ofte befinder sig. Herudover lærer vi dig, hvordan du kan genkende den grønne ud fra udseende, udtalelser, opførsel, interesseområder, holdninger osv. Med andre ord bliver du rigtigt god til at genkende den grønne kundetype og til at forstå, hvordan du kan imødekomme deres ønsker, så du lettere fanger og især fastholder deres interesse. Det er formentlig her, du indser, at du roligt kan bevare en god del af jeres nuværende markedsføring.

Varighed 24,00 minutter.

Kapitel 7: Grøn kommunikation

I dette kapitel lærer du, hvordan du skal kommunikere til de grønne – og hvordan du endelig ikke må gøre. F.eks. når du møder den grønne personligt, når du laver virksomhedens hjemmeside, annoncerer, skriver artikler og laver opslag på sociale medier. Du får også en Dos & Don’ts-oversigt, som du kan have under skrivebordsunderlaget, så du aldrig glemmer dette.

Varighed: 4,07 minutter.

Kapitel 8: Hvor er de grønne?

I dette kapitel lærer du, hvilke markedsføringskanaler der er mest relevante for de grønne, og hvorfor det netop er disse kanaler, der er vigtige. Du lærer naturligvis også, hvilke steder du ikke skal markedsføre dig, og hvorfor det ligefrem kan have en negativ effekt at kommunikere der. Hint: Det handler om at være synlig i lokalområdet og/eller branchen – ikke om at være med på alle de nyeste sociale medier.

Dette kapitel munder formentlig ud i, at du justerer på jeres markedsføringsstrategi, så arbejdsopgaverne i arbejdsbogen guider dig igennem de refleksioner og overvejelser, du bør gøre dig i den forbindelse.

Varighed: 4,54 minutter.

Kapitel 9: Hvilke spørgsmål stiller de grønne?

I dette kapitel lærer du, hvilke spørgsmål den grønne ønsker besvaret for at blive klar til at købe af jer. Når du kender disse spørgsmål, kan du sikre, at I får besvaret dem via jeres markedsføringsmateriale og i selve salgsfasen. Et eksempel på et sådant spørgsmål er: “Hvad er min rolle?”. Efter dette kapitel kan du systematisk arbejde på at fjerne alle de indvendinger, der måtte være for at købe af jer.

Varighed: 2,00 minutter.

Kapitel 10: Kvalitetsstempling

I dette kapitel lærer du om kvalitetsstempling, hvorfor de har afgørende betydning, når du vil sælge til en grøn kundetype, og hvordan du helt specifikt skal anvende dem i markedsføringen for at skabe tryghed.

Du lærer også, at kvalitetsstempling er langt mere end små ikoner eller mærkater fra eksterne kvalitetsorganisationer. Du får desuden en “Tjekliste til kvalitetsstempling”.

Varighed: 11,54 minutter.

Kapitel 11: Processen

I dette kapitel lærer du om processens enorme betydning for at få den grønne kundetype til at knytte stærke følelser til dig, dit brand, dit produkt eller virksomheden. Vi lærer dig gennem konkrete caseeksempler, hvilken form for processer du skal arbejde med, og hvordan du kan gøre det.

Dette er meget vigtigt at forstå, for manglende styr på processen kan få en ellers meget interesseret grøn kundetype til at blive så utryg, at han ikke køber alligevel. Faktisk er manglende klarhed over processen forklaringen på mange “forladte indkøbskurve” i webshops og på forhandlinger, der går i stampe eller afbrydes helt.

Du får også en “Tjekliste til processen”.

Varighed: 17,06 minutter.

Kapitel 12: Værdien af at være lokal

I dette kapitel lærer du, at det at være lokal har enorm betydning, når du vil sælge til en grøn kundetype. Du lærer også, at lokal ikke nødvendigvis betyder, at du skal bo inden for samme byskilt. Grønne kan sagtens handle internationalt, men det er vigtigt, at du forstår, hvordan den grønne tænker. Gør du dét, kan du agere anderledes – f.eks. når du arbejder med søgemaskineoptimering, rekrutterer medarbejdere eller indgår strategiske samarbejder.

Du får også en “Tjekliste til værdien af at være lokal”.

Varighed: 7,50 minutter.

Kapitel 13: Tekst

I dette kapitel lærer du, hvordan du opbygger grønne tekster via konkrete eksempler og ordlister. Du lærer også, hvordan du kan tolke, om et ord er et “grønt ord”, hvilken type emner den grønne gerne vil læse om, og hvor meget tekst der egentlig må være på en side eller i en flyer. Sidst i kapitlet får du en liste af “Ord til den grønne kundetype” fordelt på navneord, tillægsord og udsagnsord, som er god at have med i tasken overalt. Du får også en “Tjekliste til tekst”.

Varighed: 9,07 minutter.

Kapitel 14: Grafik

I dette kapitel lærer du, hvad der kendetegner en god grafik for den grønne kundetype – og dermed også, hvad der ikke er. Du vil få præsenteret en række konkrete cases med logoer, visitkort og grafiske ikoner mv..

Du får også en “Tjekliste til grafik”, så du altid kan vurdere, om noget grafik er egnet til en grønne kundetype.

Varighed: 8,35 minutter.

Kapitel 15: Billeder

I dette kapitel lærer du, hvilke billeder der er relevante for den grønne kundetype. Du lærer for eksempel hvor meget af tænderne man må kunne se på et portrætbillede, hvilken vinkel I skal benytte, hvor og i hvilke situationer billeder skal tages mm. Hermed vil du både være klædt bedre på til selv at tage billeder eller indkøbe dem. Arbejdsbogen vil hjælpe dig med at holde styr på, hvilke af jeres nuværende billeder der skal ændres nu eller hen ad vejen. Blandt andet via “Tjekliste til billeder”.

Varighed: 7,37 minutter.

Kapitel 16: Hjemmesider

I dette kapitel lærer du via en række konkrete cases, hvilke typer hjemmesider den grønne kundetype foretrækker. Du får endvidere en god standard hjemmesideskabelon, som du kan bruge som inspiration til opbygning/tilretning af jeres hjemmeside, samt en landingpage-skabelon. Undervejs i dette kapitel bliver flere af de elementer, du har lært om i tidligere kapitler, integreret – f.eks. om hvordan du skaber tryghed. Du lærer også, hvilke nøgleord der skal definere hjemmesiden, når den er færdig. Du får desuden en “Tjekliste til hjemmesider”.

Varighed: 17,12 minutter.

Kapitel 17: Fysisk markedsføringsmateriale

I dette kapitel lærer du, hvordan du bør udforme dit fysiske markedsføringsmateriale såsom merchandise, roll-ups, visitkort, tilbudsmapper, messestande og streamers. Du vil også få en “Tjekliste til fysisk markedsføringsmateriale”.

Varighed: 8,27 minutter.

Kapitel 18: Sociale medier

I dette kapitel lærer du, hvilket sociale medie der er det mest velegnede for den grønne kundetype. Vi giver dig også indblik i de relativt store forskelle, der er ved brugen af sociale medier i forskellige aldre, herunder hvem der gør hvad, når de er henholdvis yngre, voksne, modne og ældre grønne kundetyper. Du lærer også, hvilken form for indhold og opslag du skal lave for at ramme rigtigt emotionelt samt hvad du ikke skal gøre.

En del af kapitlet er dedikeret til at lære dig at anvende “tjeklisten til sociale medier”. Denne kan du benytte for at sikre at dit planlagte/kommende opslag hjælper til at støtte op om det brand og den relation, du stiler efter at skabe. Og især så du sikrer, at jeres nuværende kunder bliver mere loyale, og de potentielle kunder knytter stærkere følelser til jer.

Varighed: 30,24 minutter.

Kapitel 19: Nyhedsbreve

I dette kapitel lærer du om nyhedsbreve. Konkrete caseeksempler vil give dig forståelse for om du skal sende e-mails eller fysiske nyhedsbreve (eller begge), om du må bruge masser af psykologiske triggere, hvornår du skal udsende nyhedsbrevene, hvordan de skal se ud men også helt specifikt hvad de skal handle om. Du får også en “Tjekliste til nyhedsbreve“.

Varighed: 7,03 minutter.

Kapitel 20: Artikler

I dette kapitel lærer du om artikler som markedsføringskanal. Den grønne kundetype hader nemlig salgsgas og smart-i-en-fart-reklamer, men værdsætter viden om relevante emner. Derfor er artikler, skrevet og målrettet til de grønne, en oplagt måde at blive bemærket af målgruppen på. I dette kapitel lærer du, hvordan en god grøn artikel udarbejdes. Du vil også få en “Tjekliste til artikler”.

Varighed: 5,36 minutter.

Kapitel 21: Annoncer

I dette kapitel lærer du om annoncer til de grønne, dette er relevant, da det er den kundetype, der læser annoncer grundigst. I dette kapitel lærer du hvilke typer af annoncer, de grønne foretrækker, herunder om du må benytte humor. Du lærer også om en anden meget relevant type annonce, som ikke er trykt. Du får også “Tjekliste til annoncer”.

Varighed: 4,53 minutter.

Kapitel 22: Hvornår køber de grønne ikke?

I dette kapitel lærer du, hvad du en skeptisk grøn kan have af indvendinger for at købe af jer. Den grønne vil typisk ikke fortælle om sine indvendinger, grundet deres introverte facon. Du lærer i dette kapitel de 5 typiske årsager til, at en grøn ikke køber af jer – og hvad du kan gøre ved det. 

Kapitlet afsluttes med, at du får et redskab, der hjælper til at få skabt overblik over dit videre arbejde med markedsføring til de grønne.

Varighed: 4,53 minutter.

Kapitel 23: Diverse

I dette kapitel finder du:

  • Ordliste med en uddybende forklaring på de marketingbegreber, der anvendes undervejs i arbejdsbogen eller nævnes i videoerne.
  • Litteraturliste i tilfælde af, at du har fået lyst til at læse meget mere om det teoretiske fundament bag kundetyperne. Blandt andet de forskningsartikler, Sanne har skrevet eller været medforfatter på.
  • Ressourceliste med overblik over de forskellige relevante komplementære ydelser, du kan få brug for, når du vil tilpasse hele jeres markedsføringsindsats til den grønne kundetype – inklusiv navne på en certificeret kundetypeekspert, der udbyder netop denne ydelse.

Ofte stillede spørgsmål om onlinekurset

Hvad er virksomhedens fordele ved køb af et onlinekursus?

Der er flere fordele – f.eks.:

  • Du kan vælge at se en eller flere af videoerne sammen med kollegaer, chefen eller samarbejdspartnere (såsom fotograf, tekstforfatter og grafiker) for at klæde dem på til jeres samarbejde.
  • Hvis du får nye kollegaer eller samarbejdspartnere i fremtiden vil du lettere kunne indvie dem og klæde dem på ift. jeres markedsføringssstrategi og status ift. implementeringen, fordi det hele findes i én samlet fysisk mappe, som står i virksomheden. Materialet er iøvrigt oplagt at oplære en ny medarbejder efter.
  • Hvis du skifter arbejde, forbliver bruger log-ind og mappen i virksomheden. Virksomheden kan altid kontakte os og bede om et nyt log-ind, når det er dem, der har betalt fakturaen. På den måde er kurset ikke tabt, som det ville være, hvis det havde været et fysisk kursus.

Hvem står bag Emotionelle Kundetyper™️?

Emotionelle Kundetyper™️ er ejet af Kundemagneterne ApS  – etableret i 2013 og ejet ligeligt af Sanne Dollerup og Jannie Ilum Gade.

Hvad gør jeg, hvis jeg har en anden kundetype end den grønne – eller er i tvivl?

Hvis du ved, at du har en anden kundetype end den grønne , eller hvis du er i tvivl om, hvilken kundetype I har, eller om et onlinekursus overhovedet er den rette løsning for jer, så kan du vælge en af disse løsninger:

Få mere at vide om online-kurset om den røde kundetype

Kontakt mig om online-kurset om den blå kundetype

Få mere at vide om online-kurset om den gule kundetype

Jeg vil gerne begynde med at booke rådgivning