Andreas Dirksen

Abonnementsekspert og investor

“Inden jeg købte havde jeg den betænkelighed, at det var forskningsbaseret på et teoretisk plan, og derfor ikke kunne bruges I praksis. 

Vi købte produktet, fordi jeg gerne ville skabe en langt bedre forretning ved at målrette markedsføringen til en bestemt målgruppe. For mig som abonnementsekspert, så er det meget interessant, fordi det her handler om “retention” – altså hvordan fastholdes kunderne: Hvad motiverer dem til at blive ved med at være en del af forretningen? 

Jeg og de virksomheder, som jeg har investeret i har fået et andet syn på det med målgrupper og kundegrupper, og vi er blevet opmærksomme på alt det, vi ikke ved. Det er en ny verden, som jeg er nødt til at vide mere om. 

Det bedste var at få klarhed over kommunikationen til vores kunder. Primært det, at vi er blevet mere bevidste om, hvem vi er til for, og hvad skal vi gøre for at nå dem. Vi kunne godt se, at vi kommunikerede i forskellige retninger, men vi vidste ikke hvorfor. Vi manglede det rigtige redskab. Den var den forvirring vi fik fjernet. 

Vi har fået retningslinjer for farver, marketingkanaler, ord, præsentation af produkter osv. Det gennemsyrer hele forretningen nu. Helt fra strategi til et operationelt plan. Vi er blevet mere bevidste og har fået en klarhed”.

Andreas Dirksen
Abonnementsekspert og investor, andreasdirksen.com

 

Vil du også booke et strategioplæg?