[Få adgang til læringsplatformen]

Stedet hvor du lærer hvordan du helt specifikt får solgt mere
– og får skabt endnu flere tilfredse og loyale kunder

Slip for tvivl og markedsføringsfejl

Tiltræk og fasthold flere af de rigtige kunder til abonnementsforretningen, medlemsklubben, webshoppen, butikken, messestanden, hjemmesiden osv. ved at lære at kommunikere præcist dét I kan levere. 

Løsningen er målrettet kommunikation vha. segmenteringsmetoden Emotionelle Kundetyper til netop jeres kundetype.
Lær at kommunikere målrettet til jeres kundetype i den nye danske medlemsklub for dig – og undgå tvivl, tøven, fejlinvesteringer og forkerte beslutninger.
Du får med det samme adgang til 75 online videoer og 915 siders arbejdsbog, hvor du lærer om de fire Emotionelle Kundetyper. 
Med blot 1-2 timers indsats pr. uge kan du få fuldstændigt styr på jeres markedsføringsstrategi og -indsats. Undervisningen foregår, når du har tid. 
Som medlem bliver du trin-for-trin guidet via lavpraktiske og lettilgængelige videoer og arbejdsbøger med skabeloner og tjeklister til, hvad du helt specifikt skal gøre, for at markedsføre jer korrekt og optimalt til jeres kunder.
Hver måned afholdes der i medlemsgruppen et live Q&A webinar, hvor du som medlem kan få afklaret eventuelle spørgsmål.
Herudover bliver du – efter 3 måneders medlemsskab – inviteret ind i en online ERFA-gruppe bestående af 30-50 medlemmer med samme kundetype som dig. Derinde kan du få sparring af både dem og os – f.eks. kan du dele links til hjemmeside, nyhedsbreve, billeder osv. som du ønsker feedback på.

Medlemmer får løbende ekstra månedsbonusser:

I august kørte vi webinarrækken (á 4 gange 1 time) “Sådan finder du din unikke berettigelse i markedet”. hvor fokus var på at finde netop dét sweetspot hvor der er både efterspørgsel og købekraft samt mulighed for at adskille dig. Undervisere er Jannie Ilum Gade og Sanne Dollerup. Serien kan ses på video af medlemmer.
I september var ekstrabonussen onlinekurset “Byg en attraktiv abonnementsforretning” hvor du bla. lærer hvordan man belønner medlemsloyalitet overfor de forskellige kundetyper. Onlinekurset bygger på bogen “SignUp – Sådan skaber du en succesfuld abonnementsforretning” af Andreas Dirksen og kan efterfølgende ses på video af medlemmer.
I oktober er ekstrabonussen webinaret: “Sådan er jeres Emotionelle Kundetypes foretrukne kunderejse” hvor du får svarene på: Hvad er en kunderejse? Hvordan kan I selv undersøge jeres kunders kunderejse? og hvad vil være den typiske/foretrukne kunderejse for hver af de 4 Emotionelle Kundetyper? Undervisere er forsker Sanne Dollerup og direktør Jannie Ilum Gade.

Underviserne er Sanne Dollerup og bogaktuelle Business Angel og Abonnementskonge Andreas Dirksen.

Som medlem lærer du:

I medlemsklubben lærer du bl.a:

  • hvor forskellige vi mennesker er, når vi træffer købsbeslutninger og hvorfor dét har afgørende betydning ift. markedsføringen
  • hvorfor det er ødelæggende at forsøge at gøre alle til kunder hos jer
  • hvem du bør lytte til fremover, når det gælder jeres markedsføring – og hvem det vil være fatalt at lytte til
  • hvem der specifikt er jeres persona (kundetype)
  • præcist, hvordan jeres hjemmeside, nyhedsbrev, blogindlæg, artikler og landingpages skal være opbygget og hvad I skal skrive om for at fange kundetypens interesse
  • hvilke ord, billeder og grafiske virkemidler, der virker allerbedst på netop jeres kundetype
  • hvilke markedsføringskanaler I får mest ud af at være aktive i (og hvilke det er spild af tid og penge at benytte)
  • om jeres kundetype er frygt- eller belønningsmotiverede
  • hvad der giver netop jeres kundetype den gode mavefornemmelse og understøtter identitetsfortællingen i en købssituation.

Du lærer kort sagt jeres kunder indgående at kende – og derfor at træffe langt mere sikre markedsføringsbeslutninger.

Sådan foregår medlemsskabet i praksis:

Tilmeldingsprocedure:
Få minutter efter at du har betalt med kreditkort online, modtager du en faktura samt en mail med log-in oplysninger.

Du logger ind til medlemsområdet i øverste højre hjørne på hjemmesiden: “Min konto”. Du kan herefter tilgå materialet overalt, hvor der er internet.

Undervisningsvideoer:
De 75 undervisningsvideoer á 2-45 minutters varighed er professionelt produceret og klippet. Videoerne er opdelt i 4 komplette kurser – ét til hver kundetype.

I højre kolonne kan du nemt bevare overblikket over de videoer du har set.

4 komplette arbejdsbøger:
De 915 siders arbejdsbøger, der er opsat som 4 online bladre-kataloger. Materialet indeholder slides, beskrivelser, overblik, tjeklister, guides konkrete skabeloner for eksempelvis hjemmeside, nyhedsbrev og landingpages. (Når du har været medlem i 12 måneder får du arbejdsbogen tilsendt i en fysisk udgave).

Notatfelter:
Til samtlige kapitler i materialet hører et notatfelt, så det er lettere at skabe overblik, og huske hvad du vil have justeret, undersøgt, bestilt, afklaret osv.

Lukket Facebook-gruppe:
Medlemmer inviteres til at deltage i en tilhørende Facebook-gruppe, hvor der løbende afholdes Q&A´s samt tema-webinars – eksempelvis med inspirerende gæsteinterviews.

Månedlige Q&A´s
Hver den første torsdag i måneden afholdes der kl. 13 et LIVE webinar via Zoom. Efterfølgende bliver den delt i den tilhørende Facebook-gruppe, hvor medlemmer kan stille spørgsmål (både før, under og efter afholdelse). Dermed sikres, at det altid er muligt at komme videre med optimeringsprocessen.

Loyalitetsprogram:
Hver 3. måned optjener medlemmer en ny fordel. Første gang (efter 3 måneder) får medlemmer adgang til en særlig ERFA-gruppe, hvor vi og de øvrige medlemmer besvarer spørgsmål og giver sparring på det opdaterede markedsføringsmateriale. Efter 6 måneder gives der en fribillet til den årlige kundetypekonference, efter 9 måneder sender vi vores bog, efter 12 måneder sender vi en valgfri kursusmappe og efter 15 måneder får du en gratis arbejdsdag osv.

Afmelding:
Du logger på som du plejer. Klikker på “Abonnement” og “Annullér”. Se hvor let det er i videoen. Klik på billedet.

Dine undervisere i medlemsklubben er:

Sanne Dollerup, forsker, partner, konceptudvikler og ekstern lektor

Sanne har en ph.d.-grad i strategisk markedsføring. Hendes forskning omhandler, hvordan man bevidst kan koble kunders positive følelser til et konkret produkt/mærke – og dermed skabe loyale kunder og vækst. Hun har i den forbindelse studeret den nyeste og mest effektive viden indenfor markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning og formidler netop denne viden.

Hun har tidligere haft eget reklamebureau. Sanne har undersøgt butikskoncepter verdenen over og været tilknyttet forsker på University of Edmonton.

Jannie Ilum Gade, Direktør, partner, forretningsudvikler og strateg

Jannie har en baggrund som salgs- og produktchef, direktør, virksomhedskonsulent og som stifter/ejer af 5 virksomheder. Hun har således godt 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring. De seneste ti år har hun undervist og rådgivet tusinder af virksomhedsejere i, hvordan de rent praktisk får flere kunder til at købe mere. 

Jannie er oprindeligt uddannet akademiøkonom og diplomleder. Senere har hun taget certificering i personprofilanalyse (JTI) og deltaget i en lang række kurser i forhandlings- og argumentationsteknik, online markedsføring, salgsteknik, nyhedsbrevskommunikation mm.

 

Udtalelser:

 

”Med onlinekursets operationelle værktøjer, gode råd og spørgsmål til din markedsføring er det gennemtænkt, tydelig og klar kommunikation der er nemt at overskue, som jeg derfor kun kan anbefale”.

Jørgen Ravn, Key Account Director, NTF Aalborg

”Kunderne kommer oftere af sig selv og selv bestiller det de har brug for. Så kan vi bruge tiden på at hjælpe de kunder, der har købt vores produkt og forbedre produktet. Det betyder at kunder bliver længere, og det er godt når vi sælger abonnementer. Dejlige eksempler er når Eventyrsport, Spejdersport, Danmarks Statistik, og forskellige ministerier af sig selv bestiller på hjemmesiden uden, at vi skal have fat i dem inden.”

Thomas Kjærgaard, Direktør, Nemtilmeld

“Du kommer til at få et solidt, sikkert materiale, der kan bruges igen og igen. Det var et lærerigt og tempofyldt onlinekursus. Masser af input og viden, fedt at kunne gå tilbage i både bog og videoer”

Pia Stender, Designer MDd & CAD Specialist, 3dimensioner

“Hvis man har et ønske om at forstå, hvad god markedsføring bygger på, så er det absolut et must, at man har indblik i de Emotionelle Kundetyper”.

Peter Junker, Indehaver, Email Driven Marketing

”Jeg har både fået en indføring i et solidt teoretiske fundament og omsætningsbare redskaber, som er direkte anvendelige i forhold til mit eget videre arbejde med kundetyper og kommunikation.”

Lise Kjærgaard, Processleder, Lise Kjærgaard

” Kvaliteten af materialet er virkelig høj og det var MEGET nemt af forstå et ellers hidtil komplekst emne.” 

Martin Thinggard, partner TTIT

“Onlinekurset er en kæmpe guldgrube af operationelle værktøjer og nyttig viden, som bliver formidlet på en lettilgængelig og “lige ud ad landevejen” facon.”

Birgitte Reinhold Jakobsen, direktør, VoksenYoga

“Jeg elsker materialerne om kundetyper. Det er let at gå til og har sparet mig for masser af tid i min markedsføring, da jeg nu har fået en tydelig vejledning at gå efter og ikke længere behøver at prøve mig frem for at se, hvad der virker”.

Bente Brandstrup, Indehaver og Coach, Pigepotentiale.dk

“Kurset har alt hvad jeg manglede i min business. Jeg ved hvordan min hjemmeside skal se ud, hvordan mine landingpages skal se ud, og hvordan mit nyhedsbrev skal se ud. Jeg ved hvilke ord jeg skal bruge for at ramme dem og hvor jeg bedst bruger mine markedsføringspenge.”

Nadja Voigt, Ejer, Miss Friss

“Det er superlet at arbejde med i en travl hverdag. Faktisk bliver jeg næsten holdt i hånden gennem hele kurset. Hvis jeg kunne give det, fik kurset 100 stjerner”.

Jette Drøger, Indehaver, WebsitterService

“Supergodt kursus hvor man virkelig bliver grundigt vejledt i, hvordan man sælger til den gule kundetype. Jeg er meget begejstret for arbejdsmappen, som er et opslagsværk med gode råd og en masse spørgsmål. Jeg kan varmt anbefale onlinekurset”.

Gitte Meldgaard, Indehaver, DialogHealing

“Det er gennemtænkt, nemt at overskue og lige til at gå til. Jeg er fan”.

Kis Baadsgaard, Forfatter

“Mit personlige udbytte er et klart overblik over, hvad jeg skal i gang med, hvad jeg skal stoppe med, og hvordan jeg skal gøre det. Det allerbedste ved kurset er, hvor let forståeligt konceptet, retningslinjerne og værktøjerne er”.

Maria Emilie Borup Harring, Ejer, Bold Bird og kanselvvilselv

Det allerbedste ved kurset er, at det giver helt konkret viden om, hvordan jeg skal kommunikere til min målgruppe og værktøjerne til at gøre det.”

Anne Sauer, Keramiker og Illustrator, Anne Sauer

Er det relevant for dig at blive medlem?

Medlemsskab er især relevant for dig, der har behov for at løse marketing-relaterede opgaver for forskellige kundetyper – f.eks. fordi du arbejder på bureau, i en større virksomhed eller er selvstænding indenfor marketingbranchen – og ønsker at kunne løse egne opgaver ud fra redskaberne, metoden og retningslinjerne i Emotionelle Kundetyper®.

Det er også relevant for dig, der har brug for at blive ekspert på din egen markedsføring. F.eks. fordi du skal lave hjemmeside, etablere et nyhedsbrev, igang med at opbygge en følgerskare i sociale medier osv.

Det er altså til dig, der ikke har brug for at blive certificeret (eller først lige vil tjekke ud om en certificering er noget for dig). Dvs. dig der ikke har behov for at kunne rådgive, produktudvikle, konceptudvikle eller undervise i Emotionelle Kundetyper®.

Derudover er det til dig, der ikke har behov for at kunne markedsføre, at du benytter Emotionelle Kundetyper® i dit arbejde.

Bliv klogere på jeres kundetype(r) med det samme

Du har adgang til alt undervisningsmaterialet få minutter efter tilmeldingen.
Prisen er 500 kr/mdr. + moms og holder så længe dit medlemsskab varer.

(Billederne er et udsnit af materialet – omend lettere sløret – så du kan se kvaliteten. Alt er optaget og klippet professionelt med god lyd og grafisk/tekstmæssigt sat op).

Som medlem lærer du:

Du vælger selv om du blot vil fordybe dig i enkelte emner, eller om du vil vide alt om den enkelte kundetype. Du vælger også selv om du vil fokusere på en enkelt kundetype – eller om du vil vide alt om flere af kundetyperne.

Om hver eneste kundetype har du mulighed for at lære:

  • Hvordan de fire kundetyper grundlæggende adskiller sig fra hinanden ift. købsmotivation og identitetsfortælling samt hvilken betydning det har, når du vil vække købelysten.
  • Hvilket responssystem du skal sørge for at vække hos kundetypen, hvis du ønsker at han skal knytte stærkere følelser (og dermed kundeloyaliteten) ift. jeres produkt, brand, personer eller virksomhed.
  • Hvilken type af produkter og ydelser kundetypen foretrækker.
  • Hvilke typer af stillinger kundetypen typisk bestrider.
  • Hvordan du lettest spotter kundetypen i en forsamling (f.eks. ud fra beklædning, ord- & sætningsvalg, samtalefokus og evt. statussymboler).
  • Hvor meget (eller hvor lidt) information der skal til for at tilfredstille kundetypen.
  • Hvilke ord, billeder, farver, former og grafiske virkemidler (f.eks. logoer) der tiltaler kundetypen.
  • Hvilke 5 markedsføringskanaler der er mest relevant at være aktiv på for at markedsføre dig til kundetypen (og hvilke du dermed sagtens kan, og helst bør, undlade at spilde ressourcer på).
  • Hvilken type opslag der vil fungere overfor kundetypen på sociale medier.
  • Om det er relevant med nyhedsbreve – og hvis ja – hvordan det specifikt skal opbygges, hvilke emner og typer der vil være effektfulde, hvordan fordelingen skal være mellem tekst og billeder osv.
  • Hvordan hjemmesiden helt specifikt skal opbygges. F.eks. hvad der absolut skal være i menulinien, hvad der skal være på forsiden og om stilen skal være professionel, personlig, anderledes eller tryg.
  • I hvilke omgivelser (og stemning) du helst skal møde kundetypen. F.eks hvad I skal tale om.
  • Hvilke spørgsmål I skal sørge for at besvare for at kundetypen bliver beslutningsklar – f.eks. i jeres salgstekster og -dialoger.
  • Hvilke 3 særlige forhold du skal være ekstra opmærksomme på ift. kundetypen via alt, hvad I kommunikerer.
  • Hvad du skal fokusere på at gøre endnu bedre, hvis kundetypen på trods af dine anstrengelser stadigvæk ikke er blevet klar til at købe (endnu).

Alt bliver underbygget med mange konkrete eksempler fra både B2C og B2B fra flere foreskellige brancher, så der altid er noget sammenligneligt at lære fra. Cases er hovedsageligt danske, men der er også udenlandske.

Emotionelle Kundetyper® er en universel metode og virker på tværs af landegrænser, alder, køn og andre demografiske forhold.

Det er alt sammen viden, som du ikke kan lære nogen andre steder i verden. Vi har selv udviklet metoden og samtlige redskaber på baggrund af 6 års casebaseret forskning, et omfattende teoretisk grundlag, tilsammen 35 års praktisk erfaring med salg og markedsføring samt Sanne Dollerups ph.d.-afhandling om at knytte stærkere følelser til produkter, brands, virksomheder og personer.

Sådan foregår det at være medlem trin-for-trin:

 

Trin 1:

Du klikker på linket og undersøger, om der er plads til flere medlemmer på vores platform p.t. Hvis dette er tilfældet, kan du “lægge i kurv” og betale 500 kroner + moms (dvs. 625 kroner) for den første måneds adgang, som løber fra den måned du tilmelder dig.

(Er der ikke plads kan du tilmelde dig på ventelisten – så får du besked så snart vi lukker flere ind.) 

Trin 2:

Du modtager få minutter senere en mail med den adgangskode og brugernavn, som du skal benytte hver gang du vil tilgå materialet. Du logger ind i øverste højre hjørne på www.emotionellekundetyper.dk, hvor du har dit eget medlemsområde under “Min konto”. Derinde kan du se og tilgå alt materialet. Du kan endvidere afmelde medlemsskabet med et klik, se og udskrive fakturaer, få et overblik over hvilket materiale du har set og afspille videoer samt vise/bladre/forstørre i arbejdsbøger.

(NB: Du kan ikke downloade materialet).

Trin 3:

Den dag du ønsker at opsige dit medlemsskab, logger du blot på og opsiger med et klik eller kontakter os på kontakt@emotionellekundetyper.dk. Ved opsigelse løber medlemsskabet indtil den dag på måneden, hvor du oprindeligt tilmeldte dig.

Trin 4:

Efterhånden som din medlemsancinietet stiger vil vi tilbyde dig flere attraktive fordele, så hold øje med indbakken.

 

Loyalitetsprogram

Vi værdsætter vores kunder højt – og vil gerne belønne din loyalitet. Derfor giver vi dig følgende:

Efter 3 måneders medlemsskab..
bliver du inviteret til at deltage gratis i ét af vores 4 ERFA-forums om de 4 kundetyper. Derinde kan du stille og få besvaret kundetyperelaterede spørgsmål. F.eks. kan du dele noget af din tilrettede markedsføring (såsom link til din hjemmeside, et nyhedsbrev eller en artikel) og få vores og de andre medlemmers feedback. Alle deltagere i ERFA-forummerne har samme målgruppe som dig og har gennemgået det samme onlinekursus.

Efter 6 måneders medlemsskab..
får du en fribillet til kundetypekonferencen i Aalborg den 14. april 2020.

Efter 9 måneders medlemsskab..
får du tilsendt vores bog om kundetyper (som udkommer primo 2020).

Efter 12 måneders medlemsskab..
sender vi dig – uden beregning – en valgfri fysisk “Kend din kundetype” arbejdsbog (de sorte mapper som du ser på billederne). Den vil være et værdifuldt og yderst brugbart opslagsværk, du kan skrive noter direkte i mappen og du kan også indsætte øvrigt materiale deri så du har alt samlet et sted.

Løbende medlemsbonusser

Herudover deler vi løbende bonusmateriale & -muligheder med dig inde i den tilknyttede Facebookgruppe, som du bliver en del af fra den første dag. I august 2019 var bonussen således et 4 ugers webinarforløb om at finde sin unikke berettigelse. I september var bonussen en onlineworkshop om abonnementsforretninger til kundetyperne (udarbejdet i samarbejdet med Andreas Dirksen). Som medlem får du også adgang til alle tidligere bonusser.

Ofte stillede spørgsmål:

Trækker i pengene automatisk ? Over PBS eller kort? Og er det sidste dag i måneden eller første dag?

Vi trækker pengene på den dag hvor du har tilmeldt dig medlemsklubben, så det kan du selv vælge. Betalingen sker fortløbende og automatisk via dit tilmeldte kort, indtil du ønsker at ophøre medlemsskabet. 

Hvordan fungerer medlemsskabet i praksis?

 

Det er præcis ligeså enkelt som at have et Netflix-abonnement:

 

1: Læg “Medlemsskab” i kurven og betal den første måned
2: Log på og se præcis de videoer og arbejdsbøger du ønsker inklusiv alle de løbende bonusser (NUL BINDING)
3: Meld dig ud med ét klik (NUL OPSIGELSESPERIODE)

 

Hvad indeholder hvert kapitel på onlinekurserne helt specifikt?

Hvert eneste kursus er overskueligt struktureret, så det er let at navigere rundt og finde præcis det materiale, som du mangler ligenu. Der er endvidere en gennemtænkt og enkel struktur på tværs af materialet. Således hedder kapitel 13 altid “Tekst”, kapitel 14 er “Grafik” og kapitel 15 er “Billeder”.

Klik på billederne for at forstørre og læse mere.

Hvordan ser platformen ud?

Den ser således ud når du er logget ind. Det første du vælger er hvilken kundetype du ønsker at blive klogere på:

Når du har valgt kundetype vil du kunne se en overskuelig oversigt med alle kapitlerne – og du kan let bevare overblikket, fordi du kan se hvilke kapitler du har påbegyndt og fuldført:

Når du har valgt en video vil det se således ud:

Under hver video finder du et kapitel fra arbejdsbogen – som et bladre-katalog. Du kan forstørre arbejdsbogen til fuld skærm.

Hvad er det anbefalede forløb?

1: Du starter med at gennemgå onlinematerialet. Derigennem får du et dybt indblik i jeres kundetypes ønsker, motivationer, præferencer og behov. Det tager én dag (pr. kundetype).

2: Dernæst vælger du jeres kundetype og arbejder dig trin-for-trin igennem arbejdsbogens anvisninger. Den er opbygget således, at du let kan dykke ned i præcis den opgave du sidder med lige nu. Ved at følge anvisningerne sikrer du at komme helt til bunds i hver opgave – og at du altid har overblikket. Denne fase kan tage alt fra en måned til år afhængigt af dit udgangspunkt og hvor mange ressourcer du har til rådighed.

3: Efter 3 måneders medlemskab bliver du inviteret ind i en ERFA-gruppen (på Facebook) for kursister med samme kundetype og som følger samme materiale. Derinde kan du dele dit tilrettede markedsføringsmateriale og få feedback fra os, de certificerede i Emotionelle Kundetyper® og de øvrige medlemmer. Dermed sikrer du, at slutresultatet bliver optimalt. F.eks. kan du få feedback på nyhedsbrev, artikel, hjemmeside, produktidé, annonce, billeder, kampagner osv. i gruppen.

For nogle bliver medlemsklubben et kort bekendtskab imens de lige får styr på et par hængepartier ift. markedsføringen – eller bekræfter, at der er styr på alt. For andre bliver det et fast opslagsværk med tilknyttet feedbackteam. Lidt som at have en dygtig chef, der lige kan godkende en markedsføringsindsats.

Vi ses inde i medlemsklubben.

 

{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}