Helle Suhr Østergaard

Grafiker i Suhr Grafik

“Nu bygger mine valg ikke så meget på en mavefornemmelse for, hvad der virker, men en viden om, hvorfor det rent faktisk virker.

Min allerstørste indvending var prisen. Da jeg inden certificeringen endnu ikke havde fået ordentlig gang i min forretning, er det en stor investering. Men med forventning om, at pengene ville tjene sig hjem igen, tog jeg springet. Og nu hvor jeg netop er blevet certificeret har jeg allerede 3 kunder, der har valgt mig pga min viden om emotionelle kundetyper. 

Det var svært at skaffe kunder og fastholde prisen på mine ydelser på et rimeligt leje. Følte hele tiden jeg var nødt til at underbyde mig selv, for at være med i konkurrencen om kunderne. Efter certificeringen er jeg blevet mere sikker på, at min pris er rimelig og regner endda med et give den et nyk op.

Den har givet mig en større sikkerhed i mit arbejde. Nu bygger mine valg ikke så meget på en mavefornemmelse for, hvad der virker, men en viden om, hvorfor det rent faktisk virker. Det har samtidig givet mig mere vægt i mine begrundelser for valg overfor mine kunder. Der er meget vægt bag mine ord.

Den bedste ting certificeringen har givet mig er at forstå, hvordan vores hjerner fungerer – at op mod 90% af vores beslutninger er irrationelle og tages på mavefornemmelse fremfor logiske argumenter.

Certificeringen har givet mig mange værktøjer og skabeloner, der kan hjælpe mig, når jeg hjælper mine kunder med deres markedsføring. Jeg kan bedre argumenter for valg af billeder, farver, grafik, kanaler, ord osv.

Personligt er jeg blevet mere sikker i, at det jeg gør faktisk også er det rigtige at gøre. Og at jeg ikke behøver at skrue priserne ned for at få kunder. Det har givet mig et fagligt løft og en uvurderlig viden om mennesker.

Jeg vil anbefale certificeringen til alle der rådgiver om markedsføring.

Helle S. Østergaard, Suhr Grafik

Har du behov for rådgivning ift. certificeringen?