Jesper Hugh Kofoed

Markedsføringsrådgiver og konceptudvikler

“En af mine kunder har tidligere haft svært ved at sælge, men har nu udsolgt frem til sommer takket være ændret kommunikation til én kundetype – og de har halveret deres annoncebudget til næste år.

Den dybdegående viden om emotionelle kundetyper har bl.a. resulteret i, at en kunde er droppet betalt annoncering og nu kun bruger nyhedsbreve og sociale medier til at tiltrække kunder.Hos en anden kunde, som har et tilbagevendende årligt event, ændrede vi kommunikationen, så det ramte den rigtige kundetype, og på kun 5 uger vendte viudviklingen, så det gav overskud for første gang i 4 år. 

Og kunderne kommer nu til mig som eksperten – også de store kunder, selvom de selv har en intern kommunikationsafdeling. Så der er kommet en hel anden energi omkring min virksomhed.

En gammel produktidé får nu sin gang på jorden takket være kundetyperne

Jeg er lige nu ved at lancere et nyt produkt, som bliver lavet i 2 versioner tilpasset 2 forskellige kundetyper. Den idé har jeg haft længe uden at kunne finde den rigtige vinkel, men med den dybe forståelse af kundetyperne kunne jeg pludseligt se, at den idé har sin berettigelse på jorden.

Når jeg kommunikerer løsningen og produktet målrettet til de forskellige kundetyper, så har den løsning stor værdi for mine kunder. Så nu skal den ud i verden”.  

Jesper Hugh Kofoed, www.efekt.dk

Har du behov for rådgivning ift. certificeringen?