Johny Kristensen

Fotograf

“Certificeringen har gjort mig til mere end ’bare’ en fotograf. Det var en uddannelse, jeg ikke kunne undvære i min forretning. Nu kan jeg med ro i maven sige, at jeg både laver gode billeder, og at de virker salgsmæssigt for mine kunder.

Jeg er ikke længere bare en fotograf. Der er nogen, der er blevet nysgerrige på mig, fordi jeg nu har fået certificeringen i hus. De emotionelle kundetyper er et redskab i min værktøjskasse, som gør det meget mere konkret for mig at hjælpe kunden med at lave et billede, der passer på den målgruppe, de vil ramme. 

Jeg møder også flere, der kender til de emotionelle kundetyper, hvor det nu er meget lettere at lave en opgave for dem. De føler en større tryghed i at handle hos mig, fordi de bare kan sige, at de vil have et grønt eller rødt billede – og så ved jeg, hvordan det skal være”.

Hvad har været særligt godt ved uddannelsen?

“Hjemmeopgaverne har især været fantastiske. Jeg tror ikke, man havde lært det samme uden dem.

Det har også været et intimt forløb, fordi holdet ikke er stort, så man har ikke kunne sidde og gemme sig i et hjørne. Der har været rum til at være sig selv, og der har ikke været nogen smart-i-en-fart typer, som man måske godt kunne tro, det ville tiltrække. 

Holdet har været et godt heppekor og er blevet et stærkt netværk for mig, både professionelt og personligt. Det har været nogle seje medkursister”.

Hvem vil du anbefale det til?

“Jeg vil klart anbefale certificeringen til dem, der arbejder med rådgivning og lave reklame for mindre virksomheder. For eksempel grafikere, fotografer, indretningsarkitekter. Altså alle dem, der skal guide nogen, for med det dybe kendskab til emotionelle kundetyper kan man lave noget, der er meget dybdegående – men på en meget lavpraktisk måde”.

Johny Kristensen, www.johnykristensen.dk

 

 

Har du behov for rådgivning ift. certificeringen?