Kapitel 5: Hvornår køber de blå?

DKK 500

Varekategori:

I dette kapitel lærer du, hvad forudsætningen er for et køb, samt hvad formålet er, når den blå kundetype køber. Du lærer blandt andet om identitetsfortællingerne, som de blå har i købssituationen – dvs. hvad de blå siger til sig selv om sig selv, når de køber. Når du kender den nøjagtige identitetsfortælling, som dine kunder benytter, kan du meget specifikt skræddersy dit sortiment, din markedsføring, din indretning, din service osv. Det er således allerede i netop dette kapitel, at det tydeliggøres, hvor afgørende forskellig den blå er i en købssituation ift. de øvrige kundetyper, og hvorfor jeres markedsføring eksempelvis skal være gennemført professionel, for at den blå overhovedet vil overveje at handle hos jer. Du lærer f.eks.:

  • De to overordnede “købs-motivationer”, den blå kundetype kan have
  • Hvilken type rådgivning de kræver i specialbutikker og lignende steder
  • Hvilken særlig betydning tal og fakta har
  • Hvilken type produkter/ydelser og brands de foretrækker specificeret på ‘Status-produkter’, ‘Status-produkter på tilbud’ og ‘No-Name-produkter’
  • Hvad du skal gøre, og hvad du endelig ikke skal gøre, når du vil sælge og markedsføre dig over for de blå.

I dette kapitel modtager du også din første tjekliste, som er meget praktisk at have ved hånden, hver gang du skal sikre, at du har helt styr, på hvad den blå ønsker at købe. Skulle der være nogle af punkterne i tjeklisten, du ikke har helt styr på endnu, vil du i arbejdsbogen få konkret og lavpraktisk vejledning til, hvad du så skal gøre, f.eks. i form af refleksionsspørgsmål, ideer og ekstra mulige ressourcer.

Varighed: 8,51 minutter.

Kapitlet består af både video og et ‘print-selv-kapitel’ med øvelser fra arbejdsbogen. Dette ene kapitel kan købes i løssalg. 

 

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Kapitel 5: Hvornår køber de blå?”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *