Kend den blå kundetype kapitel 1-9

DKK 2.000

Varekategori:
Kapitel 1: Introduktion

I dette kapitel får du forklaret dit personlige udbytte ved at gennemgå dette onlinekursus. Du får også en kort introduktion til, hvordan materialet er opbygget, og hvordan du får mest ud af at gennemgå kurset. Du vil blandt andet bemærke, at alle de slides, vi gennemgår i videoerne, også kan ses i arbejdsbogen, hvor der er plads til dine egne notater undervejs.

Varighed: 2,33 minutter.

Kapitel 2: Underviserne

I dette kapitel præsenterer vi os, så du ved, hvem dine undervisere er. Den korte version er, at Sanne er teoretikeren, og Jannie er praktikeren, og tilsammen udgør vi som undervisere et effektivt, praktisk og jordnært team.

Varighed: 4,13 minutter.

Kapitel 3: Købsmotivation

I dette kapitel forklarer vi dig, hvorfor kunder er forskellige og dermed køber af forskellige årsager. Du får også præsenteret “opskriften på at skabe købelyst”, og den er noget anderledes, end de fleste forventer. Det er også i dette kapitel, at du får et “emotionelt landkort” med de vigtigste nøgleord og værdier for kundetyperne. Denne oversigt kan du hænge op på opslagstavlen, så du altid har et godt overblik over kundetyperne.

Varighed: 4,09 minutter.

Kapitel 4: Målret til én kundetype

I dette kapitel forklarer vi, hvad der skaber tilfredse og loyale kunder, og hvorfor det er vigtigt at kende til og målrette sin markedsføring til én kundetype.

Varighed: 8,13 minutter.

Kapitel 5: Hvornår køber de blå?

I dette kapitel lærer du, hvad forudsætningen er for et køb, samt hvad formålet er, når den blå kundetype køber. Du lærer blandt andet om identitetsfortællingerne, som de blå har i købssituationen – dvs. hvad de blå siger til sig selv om sig selv, når de køber. Når du kender den nøjagtige identitetsfortælling, som dine kunder benytter, kan du meget specifikt skræddersy dit sortiment, din markedsføring, din indretning, din service osv. Det er således allerede i netop dette kapitel, at det tydeliggøres, hvor afgørende forskellig den blå er i en købssituation ift. de øvrige kundetyper, og hvorfor jeres markedsføring eksempelvis skal være gennemført professionel, for at den blå overhovedet vil overveje at handle hos jer. Du lærer f.eks.:

  • De to overordnede “købs-motivationer”, den blå kundetype kan have
  • Hvilken type rådgivning de kræver i specialbutikker og lignende steder
  • Hvilken særlig betydning tal og fakta har
  • Hvilken type produkter/ydelser og brands de foretrækker specificeret på ‘Status-produkter’, ‘Status-produkter på tilbud’ og ‘No-Name-produkter’
  • Hvad du skal gøre, og hvad du endelig ikke skal gøre, når du vil sælge og markedsføre dig over for de blå.

I dette kapitel modtager du også din første tjekliste, som er meget praktisk at have ved hånden, hver gang du skal sikre, at du har helt styr, på hvad den blå ønsker at købe. Skulle der være nogle af punkterne i tjeklisten, du ikke har helt styr på endnu, vil du i arbejdsbogen få konkret og lavpraktisk vejledning til, hvad du så skal gøre, f.eks. i form af refleksionsspørgsmål, ideer og ekstra mulige ressourcer.

Varighed: 8,51 minutter.

 

Kapitel 6: Den blå kundetype

I dette kapitel får du en gennemgang af de mest centrale nøglebegreber om den blå kundetype samt en praktisk oversigtsside, du kan hænge op på din arbejdsplads, så du altid har dem ved hånden.

Du lærer endvidere, hvilken rolle den blå kundetype spillede i de tidligste samfund, og hvordan den rolle stadig består i nutiden, hvilket ses tydeligt ud fra de jobfunktioner, den blå vælger i dag. Du lærer også, hvad disse jobfunktioner helt konkret er. Det kan du eksempelvis bruge, når du skal planlægge og markedsføre arrangementer eller definere, hvem dine produkter og ydelser er udviklet til.

Du lærer også, hvad der bekymrer den blå allermest, og hvordan du kan bruge netop denne indsigt til at tirre, fastholde, irritere, trigge, motivere eller aktivere dem på en helt anden måde end de andre kundetyper. Herudover lærer vi dig, hvordan du kan genkende den blå ud fra udseende, udtalelser, opførsel, interesseområder, holdninger osv. Med andre ord bliver du rigtigt god til at genkende den blå kundetype og til at forstå, hvordan du kan imødekomme deres ønsker, så du lettere fanger og især fastholder deres interesse. Det er muligvis her, du overvejer, om du bør få en anden bil, opgradere garderoben og måske udvide dit ordforråd med flere “business-ord”

Varighed 29,21 minutter.

Kapitel 7: Blå kommunikation

I dette kapitel lærer du, hvordan du skal kommunikere til de blå – og hvordan du endelig ikke må gøre, f.eks. når du møder den blå personligt, når du laver virksomhedens hjemmeside, annoncerer, skriver artikler og laver opslag på sociale medier. Du får også en Dos & Don’ts-oversigt, som du kan have under skrivebordsunderlaget, så du aldrig glemmer dette.

Varighed: 7,13 minutter.

Kapitel 8: Hvor er de blå?

I dette kapitel lærer du, hvilke markedsføringskanaler der er mest relevante for de blå, og hvorfor det netop er disse kanaler, der er vigtige. Du lærer naturligvis også, hvilke steder du ikke skal markedsføre dig, og hvorfor det ligefrem kan have en negativ effekt at kommunikere der. F.eks. hvordan Facebook kan være decideret skadelig for jeres brand.

Dette kapitel munder formentlig ud i, at du justerer på jeres markedsføringsstrategi, så arbejdsopgaverne i arbejdsbogen guider dig igennem de refleksioner og overvejelser, du bør gøre dig i den forbindelse.

Varighed: 8,06 minutter.

Kapitel 9: Hvilke spørgsmål stiller de blå?

I dette kapitel lærer du, hvilke spørgsmål den blå ønsker besvaret for at blive klar til at købe af jer. Når du kender disse spørgsmål, kan du sikre, at I får besvaret dem via jeres markedsføringsmateriale og i selve salgsfasen. Et eksempel på et sådant spørgsmål er: “Hvem får pengene?”. Efter dette kapitel kan du systematisk arbejde på at fjerne alle de indvendinger, der måtte være for at købe af jer.

Varighed: 1,46 minutter.

Alle kapitler består af både video og et ‘print-selv-kapitel’ med øvelser fra arbejdsbogen. Kapitlerne kan også købes i løssalg. 

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Kend den blå kundetype kapitel 1-9”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *