Kend den gule kundetype kapitel 1-9

DKK 2.000

Varekategori:
Kapitel 1: Introduktion

I dette kapitel får du forklaret dit personlige udbytte ved at gennemgå dette onlinekursus. Du får også en kort introduktion til, hvordan materialet er opbygget og hvordan du får mest ud af at gennemgå kurset. Du vil blandt andet bemærke at alle de slides, vi gennemgår i videoerne, også kan ses i arbejdsbogen, hvor der er plads til dine egne notater undervejs.

Varighed: 8,57 minutter.

Kapitel 2: Underviserne

I dette kapitel præsenterer vi os, så du ved, hvem dine undervisere er. Den korte version er, at Sanne er teoretikeren, og Jannie er praktikeren og tilsammen udgør vi, som undervisere, et effektivt, praktisk og jordnært team.

Varighed: 4,13 minutter.

Kapitel 3: Købsmotivation

I dette kapitel forklarer vi dig, hvorfor kunder er forskellige og dermed køber af forskellige årsager. Du får også præsenteret “opskriften på at skabe købelyst” og den er noget anderledes end de fleste forventer. Det er også i dette kapitel, at du får et “emotionelt landkort” med de vigtigste nøgleord og værdier for kundetyperne. Denne oversigt kan du hænge op på opslagstavlen, så du altid har et godt overblik over kundetyperne.

Varighed: 4,07 minutter.

Kapitel 4: Målret til én kundetype

I dette kapitel forklarer vi, hvad der skaber tilfredse og loyale kunder og hvorfor det er vigtigt at kende til og målrette sin markedsføring til én kundetype.

Varighed: 8,13 minutter.

Kapitel 5: Hvornår køber de gule?

I dette kapitel lærer du, hvad forudsætningen er for et køb, samt hvad formålet er, når den gule køber. Du lærer blandt andet om identitetsfortællingerne, som de gule har i købssituationen – dvs. hvad de gule siger til sig selv om sig selv, når de køber. Når du kender den nøjagtige identitetsfortælling, som dine kunder benytter, kan du meget specifikt skræddersy dit sortiment, din markedsføring, din indretning, din service osv.

Det er således allerede i netop dette kapitel, at det tydeliggøres, hvor afgørende forskelligt den gule er i en købssituation ift. de øvrige kundetyper – og hvorfor din markedsføring eksempelvis skal være meget personlig, for at den gule overhovedet kan modtage dine budskaber.

I dette kapitel modtager du også din første tjekliste, som er meget praktisk at have ved hånden, hver gang du skal sikre at du har helt styr, på hvad den gule ønsker at købe. Skulle der være nogle af punkterne i tjeklisten, du ikke har helt styr på endnu, vil du i arbejdsbogen få konkret og lavpraktisk vejledning til, hvad du så skal gøre. F.eks. i form af refleksionsspørgsmål, ideer og ekstra mulige ressourcer.

Varighed 10,10 minutter.

Kapitel 6: Den gule kundetype

I dette kapitel får du en gennemgang af de mest centrale nøglebegreber om den gule kundetype – og en praktisk oversigtsside, du kan hænge op på din arbejdsplads, så du altid har dem ved hånden.

Du lærer endvidere, hvilken rolle den gule kundetype spillede i de tidligste samfund – og hvordan den rolle stadig består i nutiden, hvilket ses tydeligt ud fra de jobfunktioner, den gule vælger i dag. Du lærer også, hvad disse jobfunktioner helt konkret er. Det kan du eksempelvis bruge, når du skal målrette Facebookannoncer – eller definere, hvem dine produkter og arrangementer er udviklet til.

Du lærer endvidere, hvad der bekymrer den gule, og om den særlige sammenhæng med stress. Herudover lærer vi dig, hvordan du kan genkende den guleud fra tøj, spise- & drikkevaner, forhold til motion, adfærd i sociale medier, typiske udtalelser, hvordan de optræder, når du møder dem personligt, osv. osv.

Med andre ord bliver du rigtigt god til at genkende den gule kundetype – og til at forstå, hvordan du kan imødekomme deres ønsker, så du lettere opbygger en god relation imellem jer (helt ned til, hvordan du selv klæder dig, indretter dit kontor, eller hvad du bør fylde køkkenskabet med).

Varighed 25,01 minutter.

Kapitel 7: Gul kommunikation

I dette kapitel lærer du, hvordan du skal kommunikere til de gule og hvordan du ikke må gøre. F.eks. når du laver e-mailsignatur, visitkort, nyhedsbreve og blogindlæg, og når du vælger, hvad der skal være over fold på hjemmesiden. Du får også en Dos & Don´ts-oversigt, som du kan have under skrivebordsunderlaget, så du aldrig glemmer dette.

Varighed: 3,25 minutter.

Kapitel 8: Hvor er de gule?

I dette kapitel lærer du, hvilke markedsføringskanaler, der er mest relevante for de gule, og hvorfor det netop er disse kanaler, der er vigtige! Du lærer naturligvis også, hvilke steder du ikke skal markedsføre dig – og hvorfor det ligefrem kan være negativt at kommunikere der. Hint: Det handler om, hvilke relationer du ønsker at skabe til din målgruppe. Dette kapitel munder formentlig ud i, at du justerer på jeres markedsføringsstrategi, så arbejdsopgaverne i arbejdsbogen guider dig igennem de refleksioner og overvejelser, du bør gøre dig i den forbindelse.

Varighed: 3,19 minutter.

Kapitel 9: Hvilke spørgsmål stiller de gule?

I dette kapitel lærer du, hvilke spørgsmål den gule ønsker besvaret for at blive klar til at købe af jer. Når du kender disse spørgsmål, kan du systematisk sikre, at I får besvaret dem via jeres markedsføringsmateriale og i selve salgsfasen. På den måde ved du, hvordan du systematisk kan arbejde på at eliminere de indvendinger, der måtte være for at købe af jer.

Varighed: 3,34 minutter.

Alle kapitler består af både video og et ‘print-selv-kapitel’ med øvelser fra arbejdsbogen. Dette ene kapitel kan købes i løssalg og der er 30 dages fuld tilfredshedsgaranti.

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Kend den gule kundetype kapitel 1-9”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *