Rådgivning omkring valg af kundetype:

Det tager ikke mere end 10 minutter at lære at kende forskel på kundetyperne. Men det tager meget længere tid og kræver en certificering i Emotionelle Kundetyper® (som er et 6 måneders intensivt forløb), at kunne rådgive omkring valg af den optimale kundetype. Det skyldes at der er så høj risiko ved at vælge den forkerte.

Nogle af de overvejelser man bør gøre sig, før man vælger virksomhedens kundetype er f.eks.:

1. Hvad er umiddelbart mest logisk ift. produkttype?
2. Hvor er markedet størst?
3. Hvor er konkurrencen størst?
4. Findes der en interessant niche i markedet (som er stor nok)?
5. Hvilke USP’er har I? Hvilke kunne være relevant at finde på ift. kundetyperne?
6. Hvilken type er virksomhedens ejer/kultur?
7. Hvordan ville I selv have det med at håndtere røde? Gule? Blå? Grønne?
8. Lyst/ambitioner?
9. Hvad ville det koste at markedsføre sig til segmentet?
10. Har I nogen relationer/netværk/referencer/andre fordele ift. den ene kundetype?

Jannie Ilum Gade

Direktør, partner, forretningsudvikler og strateg

Jannie har en baggrund som salgs- og produktchef, direktør, virksomhedskonsulent og som stifter/ejer af 5 virksomheder. Hun har således godt 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring fra både B2C og B2B. De seneste ti år har hun undervist og rådgivet tusinder af virksomheder i hvordan de vælger emotionel kundetype og hvordan de rent praktisk får flere kunder til at købe mere og bliver mere loyale.

Jannie er oprindeligt uddannet akademiøkonom og diplomleder. Senere har hun taget certificering i personprofilanalyse (JTI) og personlig effektivitet, en NLP coaching uddannelse samt en lang rækker kurser i forhandlings- og argumentationsteknik, online markedsføring, salgsteknik, nyhedsbrevskommunikation mm.

Du kan også kontakte Jannie på: jannie@emotionellekundetyper.dk eller direkte på telefon 25-153800.

Du kan også vælge at sende os en besked her:

6 + 14 =